مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به جابه‌جایی ۷۵۰ معلم گفت: مشکل کمبود ۲ هزار نفری معلم برای همدان همچنان پابرجاست.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱ 16 August 2022

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به جابه‌جایی ۷۵۰ معلم گفت: مشکل کمبود ۲ هزار نفری معلم برای همدان همچنان پابرجاست.

 

به گزارش تابناک همدان، محمود نقوی، گفت: همچنان کمبود ۲ هزار نفری معلم در سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ در استان برقرار است.

او افزود : برای رفع مشکل راه‌های مختلفی از جمله تشکیل جلسه در معاونت استخدامی ریاست‌جمهوری، مکاتبه با وزارت آموزش و پرورش، طرح مسئله در شورای اداری استان با حضور وزیر آموزش و پرورش، رایزنی با نمایندگان و پیگیری استاندار طی شده و همچنان نیز ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه از راه‌های مختلف به دنبال تقویت نیروی انسانی آموزش و پرورش استان همدان هستیم تصریح کرد : فعلا تاکید شده که ساماندهی دقیق و خوب نیروی انسانی را در استان برنامه‌ریزی کنیم که این کار صورت گرفته است.

نقوی با بیان اینکه نیرو‌های گروه دوم را که می‌شد از مناطق شهر همدان انتقال داد و معضلی در شهر همدان بود، انجام دادیم افزود: بالغ بر ۷۵۰ نفر نیرو در داخل استان جابه‌جا شدند.

او به تبدیل وضعیت نیروی انسانی به صورت موردی و به تعداد تقریبا ۵۰ نفر اشاره کرد و افزود: جذب سرباز معلم و سربازطلبه و پیگیری تعیین تکلیف معلمان طرح امین  مورد توجه بوده و قول‌هایی هم داده شده، اما فعلا نمی‌شود به آن‌ها تکیه کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: هفته آینده در وزارت آموزش و پرورش جلسه‌ای خواهیم داشت و باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف نهایی نسبت به نیرو‌های آموزش و پرورش استان صورت گیرد.

او در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا در سال تحصیلی جدید مشکل کمبود معلم خواهیم داشت، گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته کلاس خالی برای سال تحصیلی جدید نخواهیم داشت، اما آنچه مشکل بوده موضوع کیفیت‌بخشی در مدارس است و مجبوریم از عوامل اجرایی استفاده و معلم کلاس را تامین کنیم.

 بر اساس آخرین اطلاعات سال تحصیلی جدید نیز در مهرماه آغاز می‌شود و فعلا دستورالعملی در خصوص اینکه به خاطر کرونا بازگشایی مدارس زودتر باشد، نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار