مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: امسال برنامه ریزی شده است تا باتوجه به اعتبار اختصاصی درحوزه اشتغال، ۲۰ هزار فرصت شغلی در استان توسط این نهاد ایجاد شود.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳ 16 August 2022

به گزارش تابناک رضوی، رضا سلم آبادی در نشست خبری با رسانه های استان از رشد حدود 3 برابری اشتغالزایی این نهاد طی سال‌جاری خبر داد و گفت: سال گذشته اعتبار اشتغال ۶۳۰ میلیارد تومان بود که امسال این رقم به بیش از 1900 میلیارد تومان رسیده است.

وی با عنوان اینکه، در صورت جذب منابع اشتغال تا آذر ماه امسال، قول شارژ دوباره منابع داده شده است، افزود: تاکنون به ۲ هزار و ۳۳۷ پرونده تسهیلات اشتغال در استان نیز رسیدگی شده است.
سلم آبادی بیان کرد: نیمی از این اعتبارات را به افراد غیرمددجو می‌دهیم که باید شرایطی مانند قرار داشتن در دهه یک تا ۵ درآمدی، کارآفرین نبودن و … را داشته باشند.
مدیرکل کمیته امداد استان، همکاری بانک‌ها با کمیته امداد در پرداخت تسهیلات را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: در ضمانت‌های بانکی نیز شاهد رفتار طبیعی بانک‌ها هستیم و در این بین سهم محرومان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد ویژه دیده شده است.
سلم آبادی با اعلام اینکه، اکنون ۱۸۲ هزار خانواده تحت پوشش هستند که البته این آمار متغیر است، بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری ۱۲۰۰ خانواده تحت پوشش قرار گرفته شده اند و با ورود افراد افراد نیازمند به چخه حمایتی این نهاد، پشت نوبتی در استان، صفر می‌شود.
وی با بیان اینکه تأمین مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها را برای مددجویان تحت پوشش را بر عهده داریم، گفت: از مجموع ۵ هزار مسکن سهمیه در کشور این آمادگی را داریم که ۲ هزار و ۴۰۰ واحد را امسال اجرا کنیم.
سلم آبادی اظهار کرد: در حوزه مسکن ارزان قیمت نیز اجرای ۲۰۰ واحد مسکونی در مشهد بالای ۶۰ درصد و برای ساخت ۵۷۸ واحد مسکونی در قالب پروژه امام رضا (ع) که با مشارکت آستان قدس، شهرداری، بنیاد مسکن است، شاهد ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستیم.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در ادامه به اجرای طرح ۳۱۳ در سطح استان با هدف رفع مشکلات خانواده‌های مددجویان اشاره داشت و افزود: در این طرح روحانیون به همراه همسران خود به سراسر استان خراسان رضوی اعزام می‌شوند و با خانواده‌های مددجوی کمیته امداد گفتگو می‌کنند؛ نقش مبلغان در این دیدارها به‌عنوان مشاور دینی، خانوادگی و فرهنگی است، ضمن اینکه آسیب‌های موجود در هر خانواده را شناسایی و راجع به نیازهای ضروری خانواده نیز به کمیته امداد پیشنهاد ارائه می‌ دهند.
سلم‌آبادی پیرامون آمار زکات جمع‌آوری‌شده در استان خراسان رضوی گفت: ازابتدای امسال تا امروز در استان خراسان ۶۰ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری‌شده  که برآورد ما تا پایان سال ۱۰۱ میلیارد تومان است، همچنین سال گذشته ۱۲۸ میلیارد تومان جمع‌آوری‌شده بود، اما برنامه ۹۰ میلیاردتومان بود.

راضیه روحانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار