استاندار خوزستان با بیان اینکه دفاع مقدس یک حماسه ملی است، گفت : خوزستان یکی از استان‌های محوری دفاع مقدس بود ، و تکمیل و نگهداری باغ موزه‌ها و یادمان های دفاع مقدس این استان مهم و ضروری است.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹ 16 August 2022

به گزارش روز دوشنبه ایرنا صادق خلیلیان در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که در سالن حوزه استانداری برگزار شد، بیان کرد: نسل‌های جدید جنگ تحمیلی را تجربه نکرده‌اند و باید به گونه‌ای عمل کنیم که این نسل با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب است، گفت: خوزستان از استان‌های محوری  دفاع مقدس بود و داشتن باغ موزه ها و یادمان‌ها بسیار مهم است، لذا باید تلاش کنیم هرچه سریعتر تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

استاندار خوزستان ادامه داد: باغ موزه دفاع مقدس در اهواز فضایی تفریحی و فرهنگی است که شهروندان می‌توانند با تکمیل آن از این فضا به خوبی بهره ببرند. 

خلیلیان همچنین بر برگزاری هرجه بهتر ۲ مناسبت مهم شهریور یعنی هفته دولت و هفته دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: برگزاری هر ۲ مناسبت در راستای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است و لازم است دستگاه‌ها هماهنگ باشند تا برنامه‌های حماسه دفاع مقدس به بهترین شکل برگزار شود.

 

تکمیل بخشی از باغ موزه دفاع مقدس خوزستان در نیمه نخست ۱۴۰۲

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در این نشست با بیان اینکه خوزستان ۶۱۸ شهید گمنام دارد، گفت: در استان ۱۳۷ نقطه یادمان داریم که ۸۹ یادمان تکمیل شده و  برخی دیگر نیز باید تکمیل شوند که بررسی و هماهنگی لازم انجام شده است.

سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا مرادحاجتی با اشاره به تصمیمات نشست دومین شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: در خصوص پیشرفت کار ، فاز جدید و ... باغ موزه دفاع مقدس خوزستان تصمیمات خوبی گرفته شد که امیدواریم هرچه سریعتر این پروژه به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: مشکلات احداث باغ موزه خوزستان دغدغه‌ای برای مردم شده است.در ۲۱ سال گذشته این پروژه با ۲پیمانکار قوی آغاز شده است تا بتوانیم در نیمه اول ۱۴۰۲ بخشی از کار را انجام دهیم.

سرتیپ دوم پاسدار حاجتی گفت:احداث باغ موزه دفاع مقدس خوزستان با مشکلات مالی روبه رو بود که در سفر استانی رییس جمهور و مجموعه دولت اعتبار خوبی در نظر گرفته شد تا بتوانیم نه تنها باغ موزه دفاع مقدس استان تکمیل شود بلکه سایر باغ موزه های استان را به پایان برسانیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد:تکمیل باغ موزه دفاع مقدس خوزستان به دلیل اینکه سیل عظیم کاروان‌های راهیان نور کشور به اهواز وارد می‌شوند مهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار