معاون فنی و راه‌های روستایی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: چهار محور راه روستایی در شهرستان طالقان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان بهسازی و آسفالت می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸ 16 August 2022

به گزارش «تابناک البرز» سید وحید ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه طول راه‌های اصلی، شریانی، بزرگراهی و آزادراهی استان در مجموع ۴۱۰ کیلومتر است، گفت: طول راه‌های روستایی البرز دو برابر این رقم است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه استان البرز در حوزه بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی جزو استان‌های پیشتاز کشور است و در حال حاضر تقریبا ۹۵ درصد راه‌های روستایی البرز آسفالته هستند، افزود: محل تامین اعتبار و پرداخت مطالبات پیمانکاران در حوزه راه‌های روستایی از محل منابع اعتبارات استانی و ملی است.

این مسئول در ادامه به بهسازی و آسفالت روستاهای طالقان اشاره کرد و گفت: به دلیل شرایط کوهستانی، برخی محورهای روستایی این شهرستان هنوز بهسازی و آسفالت نشده است که انجام آن در دستور کار راهداری البرز قرار گرفته است.

ابراهیم‌زاده، به اجرای پروژه بهسازی راه‌ روستایی ده‌در به آسکان به طول یک و نیم کیلومتر و گته‌ده به طول چهار کیلومتر اشاره کرد و افزود: اجرای این پروژه از اواخر خردادماه سال جاری آغاز شد و طبق‌برنامه‌ریزی در موعد مقرر به پایان می‌رسید اما به علت وقوع سیل در این شهرستان و خسارت‌های وارده به پروژه‌های در دست اجرا و اجرای لوله‌کشی گاز، تحویل پروژه زمان بیشتری می‌برد.

معاون فنی و راه‌های روستایی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز همچنین به اجرای پروژه تسطیح و رگلاژ راه روستایی خوران- اهوارک خبر داد و گفت: این پروژه به طول چهار و نیم کیلومتر در حال اجراست.

وی اضافه کرد: همچنین عملیات خاکبرداری، خاکریزی، زیراساس و اساس در محور روستایی اوچان به میر به طول سه کیلومتر انجام شده و در حال حاضر آماده آسفالت است که بعد از اتمام عملیات گازرسانی منطقه، راهداری البرز نسبت به آسفالت این محدوده اقدام می‌کند.

ابراهیم زاده با بیان اینکه در مجموع برای پروژه‌های مذکور ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون ۱۲ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است، گفت: اگر ساماندهی راه‌های روستایی البرز با همین روند پیش برود شاهد رونق و آبادانی هرچه بیشتر روستاها و ارتقای خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای در راه‌های ارتباطی استان خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار