رئیس پلیس فتا البرز از کشف پرونده کلاهبرداری چهار میلیارد ریالی و برداشت غیر مجاز از حساب قربانیان از طریق تماس واتساپی با شماره مجازی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲ 16 August 2022

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتا استان البرز، گفت: با ارائه مرجوعه قضایی با عنوان کلاهبرداری که متهمین پس از اغفال شکات و اخذ اطلاعات بانکی و رمز ورود به اینترنت بانک افراد اقدام به خالی نمون حساب شهروندان در سطح کشور و سپس انتقال وجوه به حساب های دیگر می نمودند که رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی عنوان داشت: بر اساس بررسی های صورت گرفته متهمین به شیوه برقراری تماس و ترغیب شهروندان به ارائه اطلاعات شخصی به شیوه برنده شدن در قرعه کشی و سفر به عتبات عالیات با جلب اعتماد شکات و اخذ شماره کارت و رمز اینترنت بانک آنها اقدام با خالی نمودن حساب قربانیان می نمودند.

این مقام انتظامی افزود: شهروندان نسبت به تماس های که از سوی ارگانهای دولتی گرفته میشود دقت کنند که این تماسها از طریق سرشماره های معلوم و از طریق خطوط تلفن تماس حاصل میشود و اگر شخصی برنده شده باشد نیاز به دادن اطلاعات حساب به تماس گیرنده نمی باشد.

رئیس پلیس فتا البرز خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار