مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم با توجه به استقبال شهروندان از پرداخت غیرنقدی کرایه تاکسی از تلاش برای تجهیز تمامی تاکسی‌ها به دستگاه کارت‌خوان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳ 16 August 2022

به گزارش تابناک قم، علی نیک،مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با تأکید بر اهمیت حذف پرداخت‌های نقدی در تاکسی‌ها گفت: در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان  طرح حذف کرایه نقدی از تاکسی‌ها با نصب کارت‌خوان بر روی تاکسی‌های خطوط در شهر قم  در حال اجراست.

به گفته او در این زمینه با بانک‌های زیادی رایزنی انجام شد تا این دستگاه‌ها به‌صورت رایگان در اختیار رانندگان تاکسی قرار گرفته و هزینه اضافی برای این قشر از جامعه تحمیل نشود که در نهایت توسط یکی از بانک‌ها، دستگاه‌های کارت‌خوان به‌صورت رایگان روی تاکسی‌های قم نصب شد.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم تصریح کرد: خط تاکسی بازار-۱۹ دی به‌عنوان خط پایلوت در نظر گرفته شد و چند ماهی بوده که تاکسی‌های این خط مجهز به دستگاه پوز هستند که در این مدت بازخورد‌ها خوب بوده و مردم استقبال خوبی داشتند و تعداد تراکنش‌های این خط قابل‌توجه است.

او با بیان اینکه با توجه به بازخورد خوب در این خط، در مرحله دوم تاکسی‌های خطوط اطراف میدان جانبازان منتخب نصب دستگاه پوز شدند ابراز کرد: اقدامات برای تاکسی‌های این خطوط در حال انجام است تا ۱۶۰ تاکسی که در خطوط میدان جانبازان فعال بوده به دستگاه کارت‌خوان مجهز شوند.

نیک عنوان کرد: بعد از نصب دستگاه‌های کارت‌خوان بر روی تاکسی‌های میدان جانبازان، بلافاصله نصب این دستگاه‌ها بر روی تاکسی‌های دیگر شهر نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت تا در شش ماه دوم امسال شاهد این باشیم که تمام خطوط تاکسیرانی و گردشی به درگاه بانکی مجهز شوند و مشکلات پرداخت نقدی که هم برای مسافران و هم برای رانندگان وجود داشت، تمام شود.

او در ادامه  بر اخذ کرایه تاکسی بر اساس نرخ مصوبه شورای اسلامی شهر تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های کارت‌خوان در معرض دید مسافران قرار داشته و رانندگان ملزم به اخذ کرایه طبق نرخ مصوب هستند.

نیک گفت: بازرسان و ناظران در خطوط حضورداشته و شهروندان می‌توانند مراتب شکایت و انتقادات خود را با سامانه ۱۳۷ و یا شماره تلفن ۳۶۶۲۸۸۰۰ اداره بازرسی و نظارت تاکسیرانی اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار