معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم از تعطیلی و ابطال پروانه ۱۰ شرکت حمل و نقل مسافر و دفتر فروش بلیط اتوبوس در قم خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰ 16 August 2022

به گزارش تابناک قم، علیرضا اسدی پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: تعداد ۱۰ شرکت حمل و نقل مسافر و دفتر فروش بلیط اتوبوس به دلیل تخلفاتی که انجام دادند تعطیل و پروانه برخی از آنان نیز باطل شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم با تاکید بر موضوع صیانت از حقوق شهروندان در این حوزه اظهار داشت: افزایش غیر قانونی بهای بلیط، صدور دستی فروش بلیط، تأخیر بیش از حد در حرکت ناوگان و واسطه گری از جمله تخلفات این ۱۰ شرکت حمل و نقل مسافربری و دفتر فروش بلیط اتوبوس در قم بوده است.

وی ابراز داشت: صدور و فروش دستی بلیط تخلف است، چرا که نرخ‌های مصوب در این روش رعایت نمی‌شود و بلیط‌ها می‌بایست از طریق سامانه الکترونیک صادر شود.

اسدی عنوان کرد: تعداد ۵ شرکت حمل و نقل مسافری در پایانه مرکزی قم از یک هفته تا یک ماه تعطیل شدند که این امر با نصب بنر به شهروندان اطلاع رسانی شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم افزود: ۵ دفتر فروش بلیط اتوبوس نیز در سطح شهر قم تعطیل شدند.

وی با اشاره به روند بررسی تخلفات شرکت‌ها و دفاتر فروش بلیط اتوبوس ابراز داشت: پس از دریافت گزارش‌ها در خصوص وقوع تخلفات از طریق مردم و بازرسان معاونت حمل و نقل، کمیسیون ویژه ای در این زمینه در محل دفتر شرکت برگزار می‌شود که پس از بررسی مستندات و شنیدن توضیحات مسئول شرکت حکم در محل دفتر صادر می‌شود.

اسدی افزود: در صورتی که تخلفات از سوی شرکت‌ها و دفاتر فروش بلیط اتوبوس بیش از ۳ بار تکرار شود در این صورت شرکت متخلف تعطیل و این تعطیلی ممکن است تا یک سال طول بکشد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: شهروندان قمی در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه حمل و نقل جاده‌ای اعم از کالا و مسافر می‌توانند جهت اطلاع با سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان قم تماس گرفته موضوع را گزارش تا در اولویت فرصت بررسی‌های لازم صورت گیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار