معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: امسال ۱۲۰ مگاوات در ساعت مدیریت مصرف برق در این استان انجام شد که نسبت به سال گذشته، ۴۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۰۶۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰ 16 August 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمد ارجمندزاده افزود: سال گذشته که با خاموشی‌های گسترده به‌ویژه در بخش خانگی مواجه بودیم، حدود ۲۰۰ مگاوات در ساعت مدیریت مصرف برق انجام شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه مدیریت بار از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریورماه امسال، اضافه کرد: سال گذشته خاموشی‌های بی‌برنامه کل مشترکان را شامل می‌شد؛ امسال با برنامه‌ریزی وزارت نیرو مشترکان صنعتی، کشاورزی و اداری مشمول مدیریت بار شدند و مشترکان خانگی درگیر نشدند.

وی ادامه داد: در استان قم پیک مصرف امسال حدود هفت درصد رشد داشت؛ پیک مصرف سال گذشته ۸۳۷ مگاوات و امسال ۹۰۴ مگاوات در کنتورها ثبت شده است.

ارجمندزاده تاکید کرد: با وجود این‌که سال گذشته به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا مصرف برق کمتر از امسال بود، ولی برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری، باعث شد قطعی گسترده برق نداشته باشیم.

وی با بیان این‌که امسال مردم خاموشی را نسبت به سال گذشته احساس نکردند، خاطرنشان کرد: در سال جاری دولت خاموشی را به‌صورت سختگیرانه در اماکن دولتی اجرایی نمود و تمام ادارت موظف بودند در ساعات اداری ۳۰ درصد و ساعات غیراداری ۶۰ درصد صرفه‌جویی داشته باشند.

وی با اشاره به همکاری مناسب و مطلوب بخش صنعت، افزود: هر واحد صنعتی فقط یک روز در هفته مدیریت بار انجام می‌دهد و در روزهای دیگر به‌صورت مطلوب مصرف برق دارد.

به گفته معاون شرکت برق قم، امسال در بخش کشاورزی نیز صرفا چاه‌های آب خاموش می‌شود و بعضی بخش‌ها از جمله دامداری و آبزیان که به قطع برق حساس هستند از شمول قطع برق خارج هستند تا ضرر و زیان به این بخش‌ها کاهش یابد.

وی با اشاره به تجربه خوبی که در بخش اداری به دست آمد، ادامه داد:‌ علاوه بر بخش اداری، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس همکاری خیلی خوبی داشتند؛ این‌ها بیانگر این است که ظرفیت‌های زیادی در زمینه مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف داریم که می‌توانیم در بازه‌های زمانی مختلف مصرف را کاهش دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به عبور از گرمای تابستان، از هم‌اکنون پیک‌بار و مصرف برق کاهش یابد و از شهریورماه به بعد مشکلی برای تامین برق و یا نیاز به اعمال محدودیت‌ برای بخش‌های مختلف نداشته باشیم.

۶۰۶ هزار و ۳۲۰ مشترک برق در استان قم وجود دارد که ۴۸۴ هزار و ۴۴۲ مشترک در بخش خانگی، ۸۳ هزار و ۵۰۱ مشترک در بخش سایر مصارف، ۲۴هزار و ۵۰۵ مشترک در بخش عمومی،‌ هفت هزار و ۱۰۲ مشترک در بخش صنعتی، چهار هزار و ۱۶۲ مشترک در بخش کشاورزی و ۲ هزار و ۶۰۸ مشترک نیز در بخش روشنایی معابر هستند.

۳۷.۹ درصد مصرف برق در استان قم مربوط به بخش خانگی، ۲۸.۵ درصد بخش صنعت، ۱۲.۵ درصد کشاورزی، ۹.۶ درصد عمومی، ۹.۹ درصد سایر مصارف و ۱.۶ درصد نیز در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار