معاون وزیر راه:
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یک سوم جمعیت شهری درمحدوده ناپایدار زندگی می‌کنند که بیش از ۵۰ درصد بناها را شامل می‌شود، گفت: در دولت سیزدهم، حدود ۶۵ هزار واحد در دست نوسازی است.
کد خبر: ۱۰۶۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱ 16 August 2022

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شمیرانات اظهار کرد: تاکنون بر اساس شاخص های مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در شورای عالی و کمیسیون های ماده ۵ استان ها، بیش از ۱۶۶ هزار هکتار معادل یک چهارم سطح شهرها به عنوان محلات بازآفرینی شناسایی شدند. 

وی گفت: این محلات شامل بافت فرسوده میانی و بافت فرسوده تاریخی و سکونت گاه های غیر رسمی و بافت هایی با پیشینه روستایی هستند که حدود ۱۵ هزار هکتار آن در استان تهران قرار دارد.

سکونت یک سوم جمعیت در محدوده ناپایدار

آئینی ادامه داد: اینها نیازمند نوسازی، بهسازی و مقاوم سازی هستند و در یک جمع بندی می توان گفت که یک چهارم سطح شهرها و متاسفانه یک سوم جمعیت شهری ما در این محدوده‌ها زندگی می کنند و متاسفانه ناپایداری بناهایی که در این محدوده‌ها که بیش از ۵۰ درصد بناها را شامل می شود، در معرض خطر هستند و باید در قالب ستادهای بازآفرینی استانی و شهرستانی همه دست به دست همدیگر بدهیم و دستگاه ها کمک کنند و به این کار شتاب بیشتری داده شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم در همین مدت، قریب به ۶۵ هزار واحد در دست نوسازی است که در مقایسه با سال های گذشته از یک رشد چند برابری برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به لحاظ بحث ناپایداری استان سیستان و بلوچستان شرایط بدتری دارد به لحاظ تعداد استان خراسان رضوی و استان تهران نیز هر چند به لحاظ درصدی قریب به ۱۵ درصد بناهایش ناپایدار است اما به لحاظ تعداد جزو استان های اول تا سوم است و ۲۱۳ هزار بنای ناپایدار در استان تهران وجود دارد.

وی افزود: تقریبا اکثر شهرهای بزرگ استان تهران اعم از خود شهر تهران، اسلامشهر، شهرقدس، پیشوا، قرچک، ورامین و اکثر شهرها دارای محدوده مصوب هستند و حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار سرجمع این محدوده ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار