بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 05 October 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

احمد رمضانپور نرگسی: عارف بدرد کار مجلس نمی خورد / نمایندگان واقعی مردم را بر اساس تفکرات سیاسی خود پشت درب مجلس متوقف نکنند

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با کاندیداتوری "عارف" در مجلس شورای اسلامی گفت:من اعتقاد دارم که عارف بدرد کار مجلس نمی خورد.

عارف یک عنصر اجرایی،علمی و فرهنگیست.عارف باید منتظر بماند تا پس از ریاست جمهوری دکتر روحانی ، رییس جمهور کشور شود.من با 8 سال تجربه در مجلس می گویم که عارف اگر می خواهد رییس قوه مقننه شود بهتر است یک نماینده از طرف خود بفرستد.

هنوز شرایط لازم مهیا نیست.عارف تیم اجرایی قوی و مستعدی دارد.و منطقیست که با تیم اجرایی خود در کارهای اجرایی شرکت کند.به مجلس رفتن عارف مساویست با  کنارگذاشته شدن تیم اجراییش.

رییس سابق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان گیلان،با تاکید به این نکته که اعتقاد دارم همه احزاب اصلاح طلب و اصولگرا باید در انتخابات کارکنند،بیان داشت:احزاب باید در نهایت در دو جبهه خلاصه شوند.و در آخر مثلا در رشت 3 کاندیدا از اصولگرایان معتدل و 3 کاندیدا از مجموعه اصلاح طلبان با هم رقابت کنند و همه تلاش کنند تا مشارکت مردم را بالا ببرند.البته بالا بردن مشارکت مردم حداقل ابزارش این است که هیات های نظارت و اجرایی انتخابات اعتماد سازی کنند و نمایندگان واقعی مردم را بر اساس تفکرات سیاسی خود پشت درب مجلس متوقف نکنند.وقتی این چنین شد ، رقابت شکل می گیرد و یک حماسه سیاسی دیگر اتفاق می افتد و هر که در این رقابت برنده شود آن را به عنوان برنده شدن مردم تلقی نماید.امیدوارم که نمایندگان یازده حوزه انتخابیه گیلان در مجلس دهم کسانی باشند که برای خرد جمعی و تفکر عقلایی اهمیت قائل باشند و برای توسعه استان گیلان در آن چهارچوب حرکت کنند.


شهرداری رشت با کدام پول می خواهد باشگاه داری کند؟

تابناک گیلان: فاطمه شیرزاد، عضو شورای شهر رشت اظهار کرد: " شهرداری رشت اکنون با مشکلات عدیده مالی مواجه است و در شرایط فعلی و با توجه به وضعیت درآمدی شهرداری و تاخیر در پرداخت حقوق کارگران رفت و روب شهرداری، ورود به موضوع تیم‌داری توسط شهرداری رشت و هزینه کردن در آن نیاز به تعمق و بررسی دارد."

وی با اشاره به اینکه شهرداری باید در مرحله نخست نیازهای اساسی شهر و مجموعه خود را برطرف کند، گفته بود: "وزارت کشور تاکید دارد با توجه بر اینکه تیم‌داری برای شهرداری‌ها ایجاد مشغله می‌کند و موجب غفلت از برخی مباحث عمرانی و خدماتی مهم شهر می‌شود، نباید در حوزه تیم‌داری وارد شوند."


خانواده یکی از جانباختگانگیلانی حادثه منا: سو تدبیر مدیر کاروان رودسر مشهود است؛بعد از 8 روز آقایان فقط برای اهداف انتخاباتی آمدند

تابناک گیلان: علی خورسند فرزند غلامرضا خورسند، یکی از مرحومین حادثه منا در لنگرود از سو تدبیر مدیر کاروان رودسر در عدم مدیریت زائران این کاروان و عدم رسیدگی درست به اوضاع آن ها به شدت انتقاد کرد و افزود: خواستار بررسی مجدد صلاحیت این مدیر کاروان در سازمان حج و زیارت استان هستیم.

به گزارش تابناک گیلان، وی همچنین از علت پیدا نشدن جنازه پدرش با وجود شناسایی زودهنگام در عربستان و عدم جواب صریح و درست در این خصوص، توسط مسئولین استانی و شهرستانی نیز گله کرد.

علی خورسند در پایان از عدم پیگیری نماینده شهر به عنوان وکیل مردم در خصوص رسیدگی به وضعیت جانباختگان لنگرودی خبر داد و گفت: نحوه سرکشی به خانواده های جانباختگان بعد از گذشت 8 روز از وقوع این حادثه، و آن هم صرفا جهت یک حرکت تبلیغی و نه تلاش برای رفع نگرانی خانواده های داغدار جای تاسف است.


حمایت استاندار گیلان از وزیر راه با خاطره برف سال92

محمدعلی نجفی عصر یکشنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت جان باختگان گیلانی فاجعه منا در مصلی رشت در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به عملکرد مناسب وزارت راه و شهرسازی در کشور اظهار کرد: این عملکرد مثبت در گیلان نیز در بخش های مختلف از جمله نهضت راه روستایی، تکمیل طرح های نیمه تمام همچون آزادراه، راه آهن و مسکن مهر و بنادر کاملاً آشکار است.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در ابتدای دولت تدبیر و امید وارث طرح های نیمه تمام فراوانی بوده است، اظهار داشت: در این شرایط ، عباس آخوندی با جدیت و روحیه مصمم، نسبت به تکمیل این طرح ها به منظور کاهش مشکلات مردم اقدام کرده است.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: یکی از بهترین عملکردهای تیم مدیریتی این وزارتخانه در بحران برف سال 92 بود که با تلاش های همکاران وزارت راه و شهرسازی و سفر وزیر در آن بحران، شاهد مشکلات اندک در بخش راه های اصلی بودیم.

مراسم گرامیداشت جان باختگان گیلانی فاجعه منا ، عصر یکشنبه با حضور وزیر جهادکشاورزی به نمایندگی از هیأت دولت، نماینده ولی فقیه در گیلان، استاندار و سایر مسوولان استانی در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد.

استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به تازگی با امضای 13 نماینده اعلام وصول شده است.

عمده محورهای طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که با 13 امضا توسط هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده؛ مربوط به بخش های زمین، مسکن شهری، روستایی و حمل و نقل و همچنین حوزه مالی این وزارتخانه است.

موضوع طرح استیضاح وزیر راه وشهرسازی شاید از سال گذشته مورد توجه نمایندگان مجلس قرار داشت بطوری که در تیر و مهرماه سال گذشته نیز نمایندگان خانه ملت بر استیضاح عباس آخوندی به دلایل مختلف اصرار داشتند که هر بار به دلایلی این استیضاح از دستور خارج شده است.

عدم انجام تعهدات زمان رای اعتماد، مشکلات عمومی وزارت راه و شهرسازی، مشکل زمین و مسکن شهری و روستایی، حوزه حمل و نقل و مشکلات حوزه مالی وزارتخانه از جمله محورهای این استیضاح است.
براساس آیین نامه داخلی ، وزیر مورد استیضاح تا 10 روز فرصت دارد برای پاسخگویی در خصوص استیضاح مطرح شده در صحن مجلس حاضر شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار