کد خبر: ۱۰۶۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷ 15 August 2022

مراقبت از مو: چطور به سالم‌ترین شکل به مو حالت بدهیم؟

داشتن موهای شیک و سالم آرزوی هر فردی است. این روزها زیبایی یکی از عوامل حائز اهمیت در زندگی روزمره افراد شده است. به همین جهت اغلب افراد به‌خصوص خانم‌ها به خرید برخی از وسایل آرایشی و بهداشتی مانند خرید اتو مو روی آورده‌اند تا بتوانند در کوتاهترین زمان ممکن، موهای خود را شیک و مرتب کنند. در‌واقع آنچه که بیشتر از همه سبب شده تا زیبایی حائز اهمیت شود، ارتباط مستقیم آن با شادابی و سلامتی روحی و جسمی فرد است. موهای سالم و زیبا هم از این قاعده مستثنی نیست. به هر جهت اگر فرد هر روز زمان مناسبی برای حالت دادن موهایش کند تا حد بسیار زیادی در درجه اول به تقویت روحیه خودش کمک کرده است. شما می‌توانید با شیوه‌های مختلف از موهایتان محافظت و مراقبت کنید. تنها کافیست که یک سری پارامترها و نکات مرتبط با زیبایی موها را به طور مداوم و روزانه انجام دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با ترفندهای زیبا نگه‌داشتن مو آشنا کنیم.

حالت دهی موها در زمان محدود

این روزها اغلب افراد با مشغله‌های گوناگونی درگیر هستند و کمتر فرصتی را پیدا می‌کنند که به درست کردن موهایشان بپردازند. اما ما در اینجا به یک سری راهکارهای ساده برای زیبایی مو ها اشاره می‌کنیم که حتماً به کارتان می‌آید.

یک. استفاده از وسایل حرارتی

برخورداری از سشوار مو اصل این امکان را به شما می‌دهد تا در یک زمان محدود، با استفاده از وزش حرارت سشوار، به موهایتان سروسامان دهید. اگر چنانچه دارای موهای صافی هستید، این امکان برایتان راحت‌تر خواهد بود. اما اگر دارای موهای مجعد هستید، شاید کمی زمان بیشتری طول بکشد تا بخواهید موهایتان را صاف و یک‌دست کنید. برای درست کردن موهای مجعد راهکار بهتری سراغ داریم.

دو. استفاده از سرم مو

خوب نوبت به درست کردن موهای مجعد می‌رسد. توصیه می‌شود افرادی که دارای موهای مجعد و فرفری هستند، پس از استحمام دست به موهای خود نزنند. البته این بدین معنا نیست که بعد از حمام، موهای خود را خشک یا شانه نکنند. بلکه به این معناست که لازم نیست از وسایل حرارتی استفاده کنند. پس از استحمام و شانه زدن، شما می‌توانید به ساقه موهای خود سرم مو بزنید. بدین ترتیب کمی روی کف دست‌تان سرم یا کرم مخصوص مو ریخته و کم کم ساقه‌های موی خود را با آن آغشته می‌کنید. سعی کنید حات فرفری موها را حفظ کنید و فقط وزی مو را بگیرید. بدین ترتیب موها همان به حالت فر خواهند ماند. در صورت تمایل برای فیکس کردن فر موهایتان، می‌توانید از حرارت گرم سشوار نیز بهره بگیرید. خرید تمام محصولات موهای صاف و فر از طریق سایت موتن‌رو امکانپذیر است.

سه. استفاده از محصولات تقویت کننده مو

محصولات تقویتی اعم از انواع روغن‌های گیاهی، کرم‌های آبرسان برای تقویت ساقه های مو، موس مو، استفاده از شامپوهای نرم کننده، ماسک مو و سایر محصولات مو تن رو از دیگر امکاناتی است که می‌توانید به موهای خود هدیه دهید. به‌خصوص اگر دارای موهای وز، مجعد و یا فرفری هستید، حتماً از ماسک مو یا شامپوهای نرم کننده در داخل حمام استفاده کنید. بعد از استحمام نیز نوبت به مراحل مرتبط با تقویت مو می‌رسد.

نکات مهم برای داشتن موهای سالم و تازه

تا اینجای کار به برخی از ضروری‌ترین موارد مرتبط با سلامت و بهداشت موها اشاره کردیم. در این بخش قصد داریم به ذکر نکات قابل توجه که شاید کمتر کسی به آن توجه می‌کند، بپردازیم.

نکته اول. حتماً از شامپوهای مخصوص موهایتان استفاده کنید.

اگر موهای چربی دارید از شامپوی مخصوص موهای چرب و اگر موهای خشکی دارید، از شامپوهای مخصوص موهای خشک بهره ببرید. این به دلیل آن است که بر فرض مثال معمولاً موهای خشک، دچار پوسته سر و یا شوره سر می شوند، در نتیجه استفاده از شامپو مخصوص موهای چرب برای این دسته از افراد افاقه نمی‌کند و بالعکس. استفاده از انواع شامپوهای تقویتی، شامپوهای حجم دهنده و همچنین شامپوهای نرم کننده به لطافت و زیبایی موهای شما کمک کرده و بلامانع است.

مراقبت از مو: چطور به سالم‌ترین شکل به مو حالت بدهیم؟

نکته دوم. به شانه زدن و برس کشیدن موهایتان توجه داشته باشید.

پیشنهاد می‌شود که تا حد امکان از برس‌ها و شانه‌های چوبی استفاده شود. این نوع شامپوها آسیب کمتری در هنگام شانه زدن به موها می‌رساند. آرام شانه زدن موها نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. در نتیجه موهایتان را باآرامش و حوصله بیشتری برس بکشید.

نکته سوم. اگر موهایتان موخوره شده است.

توصیه می‌شود حتماً نوک موهایتان هر ۶ ماه یکبار کوتاه شود. علاوه بر آن استفاده از روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل به نوک موها باعث لطافت و نرمی مو شده، هر نوع زبری و یا خشکی مو را از بین می برد.

نکته چهارم. تقویت ریشه و ساقه موها با روغن بادام تلخ

نیم ساعت قبل از رفتن به حمام می‌توانید کمی از روغن بادام تلخ را کف دستتان ریخته و به آرامی ریشه و ساقه موهای خود را نوازش دهید تا به خوبی به خورد موهای‌تان برود. پس از آن به حمام رفته و آبکشی کنید. بدون شک در کوتاهترین زمان ممکن اثرات اعجاب انگیز آن را خواهید دید.

نکته پنجم. بهره‌مندی از وسایل حرارتی برای سهولت در فرم دهی موها

اگر چنانچه دارای موهای مجعد هستید و قصد سشوار کشیدن دارید، توجه داشته باشید که فقط سشوار سالنی یا همان سشوار حرفه‌ای به کارتان می‌آید. استفاده از اتو مو نیز برای درست کردن موها در زمان کوتاه، گزینه مناسبی است.

جمع‌بندی

حالت دهی و فرم دهی موها چندان کار سخت و دشواری نیست. کافیست در طی روز قدری زمان برای درست کردن موهایتان صرف کنید. بستن موها به شیوه‌های مختلف و یا بافتن آن نیز بر ظاهر زیبای موها بسیار تاثیر گذار است. استفاده از اکسسوری‌ها نیز به زیبایی موهای شما کمک می‌کند اما استفاده بیش از حد از اکسسوری باعث ریزش تدریجی موها می شود. پس تا حد امکان سعی کنید موها را باز بگذارید تا هوا در میان تارهای مو جریان داشته باشد. توصیه می‌شود که با توجه به نکات گفته شده در این مطلب، هر از چند گاهی با نوک انگشت ریشه موهایتان را نوازش دهید تا خون در پوست سر شما جریان داشته باشد. استفاده از محصولات گیاهی مانند روغن های طبیعی، شامپوهای تقویتی، ماسک مو را نیز فراموش نکنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار