احمد مهدوی گفت: میانگین بیماران سرپایی البرز در روز یک هزار و ۱۰۰ نفر است و ۳۰ الی ۴۰ نفر بستری می شوند.
کد خبر: ۱۰۶۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵ 13 August 2022
فوتی های سویه جدید کرونا بالای ۶۵ سال سن دارند
به گزارش «تابناک البرز» رئیس اورژانس البرز با اشاره به اینکه وارد فاز حاد بیماری کرونا در البرز شده ایم، گفت: عملا وارد پیک هفتم شده ایم.
احمد مهدوی افزود: میانگین بیماران سرپایی البرز در روز یک هزار و ۱۰۰ نفر است و ۳۰ الی ۴۰ نفر بستری می شوند، در حال حاضر هم اشتهارد وارد وضعیت قرمز شده است.
وی با اشاره به اینکه ساوجبلاغ، طالقان، نظرآباد، فردیس و چهارباغ وضعت کرونایی زرد دارد، اظهار داشت: رنگ کرونایی کرج نارنجی و ۲۴۴ نفر بیمار در البرز بستری شده اند.
مهدوی به بستری ۲۲ بیمار جدید طی روز گذشته اشاره و تصریح کرد: ۶۳ نفر در بخش ویژه بستری شده و بدحال هستند در نتیجه رعایت دستورالعمل ها تنها راه مقابله است.
وی با اشاره به اینکه مردم باید برای سلامتی خود و دیگران ارزش قائل شوند، گفت: استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون به مردم در این روزهای کرونایی توصیه می شود.
مهدوی افزود: افرادی که از آخرین تزریق واکسن کرونای آنها ۶ ماه گذشته است، باید برای تزریق دوز یادآور اقدام کنند چرا که هر فرد مبتلا می تواند ۱۸ نفر را درگیر کند.
وی اظهار داشت: افراد مبتلا به دیابت، فشار خون و خانم های باردار نسبت به تزریق واکسن کرونا اهتمام ورزند، اغلب فوتی ها بالای ۶۵ سال بوده و بیماری زمینه ای دارند. 
رئیس اورژانس البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: سویه جدید کرونا دستگاه تنفسی فوقانی را درگیر می کند، مشابه سرماخوردگی بوده  علائم آن گلودرد عطسه و سرفه است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار