مدیریت ستاد اجرایی در عملیات بازسازی و نوسازی کارخانه قند یاسوج به گفته مدیر کل این ستاد یک اقدام واقعی اقتصادی در چهارچوب های معمول فعالیت یک واحد تولیدی خواهد بود و حتما با قدرت به چرخه تولید با حداکثر ظرفیت و حتی توسعه همراه خواهد بود .
کد خبر: ۱۰۶۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ 13 August 2022

کارخانه قند یاسوج ، به نماد صنعت استان معروف است چرا که در واقع در برهه ای از تاریخ کهگیلویه و بویراحمد ، تنها کارخانه صنعتی موجود استان بوده است و در واقع یک نوستالوژی برای مردم محسوب می شود . پس از سال ها وضعیت غیرفعالی و پس از آن وضعیت بغرنج و نامناسب کارخانه و املاک آن در کنار واگذاری پر از ابهام که منجر به اقدام قضایی و حقوقی شد ، نهایتا این کارخانه به مالکیت ستاد اجرایی با خرید 51 درصد از سهام آن درآمد .
مدیریت ستاد اجرایی در عملیات بازسازی و نوسازی کارخانه قند یاسوج به گفته مدیر کل این ستاد یک اقدام واقعی اقتصادی در چهارچوب های معمول فعالیت یک واحد تولیدی خواهد بود و حتما با قدرت به چرخه تولید با حداکثر ظرفیت و حتی توسعه همراه خواهد بود .
فیلم / نماد صنعت استان از وضعیت بحرانی تا نوسازی
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به سیر تحویل دادن این کارخانه به ستاد اجرایی گفت: همزمان با زلزله ۲۹ اسفند ۹۸ سی سخت دکتر مخبر به استان آمد و قرار شد بازدید از کارخانه قند داشته باشد و خرید آن را مشروط به چند آیتم کرد که باید از لحاظ مالی حقوقی و فنی همه چیز معلوم باشد.
شایان نادری،  افزود: ابتدا چندین مدل برای همکاری در نظر گرفتیم اما قرار شد ۵۱ درصد سهام آن را ما خریداری کنیم بقیه بانک تجارت و مقدار کمی را نیز کارگران سهامدار هستند از اواخر سال ۱۴۰۰ کارخانه را تحویل گرفتیم، هیئت مدیره مشخص و کارها منظم و طبق زمان‌بندی انجام می‌شود که اکنون تا همین امروز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
نادری اظهارکرد: به دنبال ظرفیت‌های بیشتری هستیم افراد جوان و نخبه در این کارخانه به ما کمک می کنند و کار با سرعت در حال پیشرفت است و انتظار داریم که به معنای واقعی همه پای کار باشند.
وی تاکید کرد: باید از نماینده ولی فقیه در استان تمجید کرد، حمایت زیادی کرده و در گره‌گشایی‌ها نقش موثر داشته و همچنین رئیس کل دادگستری که بسیاری از گره ها را باز کرده است.
نادری عنوان کرد: طبق قراردادی که بین ما و بانک تجارت وجود دارد هر چه طبق قرارداد با همدیگر متعهد شده ایم باید برگردانده شود و سرسوزنی باقی نماند اگر زمین و ملکی و خانه‌ای وجود داشته است و بر اساس معامله وارد شده ایم کم و زیادی در آن وجود ندارد و همه را پس می‌گیریم.
وی ادامه داد: ستاد اجرای هر جا رفته دنبال کار دقیق بوده و به سرهم بندی هیچ اعتقادی ندارد دنبال کار خوب و پاک هستیم.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چنان نظارت خواهیم کرد که جنس تقلبی در کارخانه به کار برده نشود، بیت‌المال نفله نشود، کارخانه را روی ریل تولید خواهیم برد و امید را به صنعت و تولید استان بر می گردانیم.
تلخ و شیرین کارخانه قند یاسوج + فیلم
مدیرعامل کارخانه قند یاسوج هم در این خصوص گفت: ۴۰ درصد بازسازی این کارخانه که نماد صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد بود، انجام شده است.
«بهزاد مقبول» افزود : به واسطه حضور خبرنگاران و اقدامات خوب آنها کارخانه قند یاسوج اکنون وضعیت خوبی پیدا کرده است.
وی اظهار کرد: این کارخانه در سال ۹۳ آخرین دوره بهره برداری را داشت و از آن به بعد فعالیت عمرانی نداشته و فعالیت‌های مدیریتی تا سال ۹۵ ادامه پیدا کرد و از آن سال در یک مزایده به بخش خصوصی واگذار شد.
مدیرعامل کارخانه قند یاسوج خاطرنشان کرد: شرکت از سال ۴۶ راه اندازی شد و نقشه های بسیار جالب از این کارخانه به صورت دستی کشیده شده که گویای همه چیز است در سال ۹۷ به علت تغییرات به دستور قضایی شرکت پلمب شد و در سال ۹۸ حکم واگذاری مناقصه ابطال و کارخانه تحت اختیار بانک تجارت قرار گرفت.
 مقبول تصریح کرد: با حضور آیت الله رئیسی در اواخر سال ۹۹ به عنوان رئیس قوه قضائیه فک پلمب کارخانه انجام شد و پس از آن به دلیل رکود کارخانه، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) این واحد صنعتی را خرید، زیرا دکتر مخبر به شدت به اشتغالزایی در این استان اعتقاد داشت که باید دوباره راه اندازی شود.
وی ادامه داد: قرارداد رسمی ما از پایان سال ۱۴۰۰ بود دقیقا از همان جا حواشی بیشتر دامن زده شد، باعث مشکلات بیشتری برای ما شد و برخی افراد فضا را مناسب می دیدند و به واسطه ورود ستاد اجرایی به فکر مطالبات خود افتادند.
مدیرعامل کارخانه قند یاسوج عنوان کرد : سیستم قضایی و نماینده ولی فقیه در استان نیز لطف زیادی به ما داشتند.تعدادی نیروی مجرب به کار گرفته شده تا تعمیرات را انجام دهند و شرایط خوب رقم خورده و اکنون بیش از ۶۰ نفر مشغول به کار هستند و توانسته‌اند بخش زیادی از کارها را انجام دهند.
مقبول تاکید کرد: تا پایان تیرماه امسال کار اورهال و بازسازی این واحد صنعتی ۳۰ درصد انجام شده و اگر بخواهیم یک ماه اخیر ( مرداد ماه) را نیز حساب کنیم، ۴۰ درصد در این زمینه پیشرفت داشته‌ است.
وی با بیان اینکه در زمان بهره‌برداری از این کارخانه ۲۰۰ یا تعداد بیشتر نیرو شاغل خواهند شد، اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون کل کارخانه دارای برق شده و تمام دستگاه‌های برقی نیز بازسازی و یک بار استارت و تست کرده‌ایم و اکنون هیچ دستگاه خاموشی نداریم.
مدیرعامل کارخانه قند یاسوج تصریح کرد: کارهای مکانیکی توسط گروه پیمانکاری خارج از استان بود که سه میلیارد تومان نیاز داشتند اما الان ۵۰ درصد کار را با پنج نفر نیرو در استان انجام می‌دهیم زیرا معتقدیم پولی که برای بازسازی از تهران به اینجا می آید تنها باید هزینه کارخانه شود.
مقبول با بیان اینکه برق‌دار شدن کارخانه یکی از کارهای بزرگ بود و اکنون به دنبال آب‌دار کردن سیستم هستیم و این یکی از کارهای مهم در کارخانه قند یاسوج است، عنوان کرد: طبق برنامه زمان‌بندی شده امیدواریم تا پایان امسال کار تمام شود برخی دستگاه ها نیز خرید خارجی نیاز داشتند که در حال رایزنی برای خرید هستیم و هیچ دستگاه درجه دو و دست دوم نیز استفاده نخواهیم کرد هر چند که در این صورت می‌توانستیم خیلی زودتر کار را جمع کرده و به اتمام برسانیم.
وی با بیان اینکه روزهای سختی بر ما گذشت، ادامه داد: با اقدامات خوب ستاد اجرایی فرمان امام، بانک تجارت و مدیریت عالی شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی استان و از نیروهای خوشنام کهگیلویه و بویراحمد کار به اینجا رسیده است.
مدیرعامل کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه سنگ همیشه پیش پا انداخته می شود، گفت: ممکن است برخی ها حاشیه سازی کنند چنانچه از روزی که کار را شروع کردیم این سنگ اندازی ها و کارشکنی ها وجود داشته و البته کار بدون مشکل هرگز محقق نمی شود.
مقبول افزود: کل دارایی کارخانه اکنون در اختیار است، بانک تجارت هم سهامدار است و یک اختلاف حساب مالی داریم که باید تعیین تکلیف شود.
وی اظهار کرد: در خصوص کارخانه مشکلاتی وجود دارد که مربوط به مشکلات مالی بوده و در حال به توافق رسیدن هستیم و کارخانه تا پایان سال راه اندازه می شود که محقق شدن آن با برخی شروط است.
مدیرعامل کارخانه قند یاسوج خاطرنشان کرد: به دنبال راه اندازی یک کارخانه مانند کارخانه سال ۴۶نیستیم و معتقدیم باید کارهای بهتری در این کارخانه انجام شود.
مقبول تصریح کرد: برای شرکت شدن این کارخانه حداقل به سه سال زمان نیاز داریم اما کارخانه به صورت مستقل تا آخر امسال راه اندازی خواهد شد چه ما باشیم چه نباشیم این کار بر روی روال خود انجام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار