مدیرکل محترم دامپزشکی بهتر است با کشیدن دندان طمع و تمرکز بر جایگاهی که در آن قرار دارند با تلاش و کوشش زمینه تقویت حوزه دامپروری را فراهم و با هم گرایی با دیگر دستگاههای تخصصی زمینه احیای صنعت در حال مرگ دامپروری را فراهم آورند .
کد خبر: ۱۰۶۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳ 12 August 2022

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::یکی از مسایل مبتلا به مدیریت کشور و ساختارهای مدیریتی ،عدم قرار گرفتن مدیران در جای خود و نادیده گرفتن تخصص ها و تجربیات در انتصاب مدیران است .

برهمین اساس یا مدیران در بیان مواضع خود از مسایلی سخن می گویند که به آنان هیچ ربطی ندارد یا بدلیل پایین بودن راندمان ها و خروجی ها ،با چالشی به نام ناکارامدی و عدم رضایت عمومی از عملکرد مدیران مواجهه هستیم

برخی مناصب مدیریتی آنچنان تخصصی هستند که یک جابجایی یا انتصاب اشتباه کلی مشکلات متوجه کشور کرده و از سویی نیز اظهار نظر تخصصی در خصوص مسایل مرتبط با آن مخربتر از حضور یک مدیر غیر مرتبط در راس آن است.

روز گذشته انتشار یک یادداشت تخصصی در حوزه اقتصاد به قلم مدیرکل دامپزشکی استان ایلام آنچنان ذهنم را درگیر کرد که با وصف درگیری در مسایل شخصی نتوانستم از کنار آن عبور کنم

مدیرکل دامپزشکی در تحلیل گرانی های استان ایلام و روند روبه پایین تورم در استان که از اساس با هیچکدام از واقعیت های میدانی همخوانی ندارد ،به تبیین شاخص های تورم ،رشد نقدینگی ،ریشه گرانی ها و شاخص های اقتصادی کشور پرداخته است.

اینکه دولت و مدیران ارشد استان در راستای تبیین عملکرد دولت و دفاع از کارکردها از مدیران ،ارایه گزارش عملکرد و حمایت از عملکرد دولت را خواستار هستند امری منطقی است .

اینکه تصور کنیم یادداشت مدیرکل دامپزشکی در راستای دفاع از عملکرد دولت است ،توجیهی منطقی است ،اما چرا مسایل اقتصادی کشور و استان ؟!

اگر جناب مدیرکل در هدف خود صادق هستند باید با ارایه گزارشی از وضعیت صنعت دامپروری بعنوان یک پایه امنیت غذایی کشور و اقدامات مرتبط با حمایت از این صنف اثرگذار بعنوان دستگاه تحت تصدی خود ،هم مدیران ارشد را در جریان عملکرد خود قرار می داد و هم حمایت از دولت را در حوزه تخصصی خود به نمایش می گذاشت

به هر حال وظیفه بیان مسایل و فاکتور های رشد اقتصادی و مسایل مرتبط با اقتصاد در حوزه معاونت اقتصادی استانداری است که از قضا خود نیز گرفتار همین چالش بی توجهی به تخصص ها در انتصابات است

شاید بیان این موضوع اصلا به مذاق بعضی خوش نیاید اما اولین نکته ای که از مطلب مدیرکل دامپزشکی به اذهان متبادر می شود ، نمایشی برای تبیین یکی از دو موضوعات ذیل است ؛

اول تلاش برای نمایش توانمندی و تخصصی خود بمنظور تصاحب احتمالی معاون اقتصادی استانداری ایلام است.

دوم ،یا با هدف تلنگر به مدیران استانی است که به آنان این نکته را یاد آور شوند که ایشان بر خلاف تخصص خود در یک منصب تخصصی بنام دامپزشکی قرار گرفته است .

اما مدیرکل محترم دامپزشکی بهتر است با کشیدن دندان طمع و تمرکز بر جایگاهی که در آن قرار دارند با تلاش و کوشش زمینه تقویت حوزه دامپروری را فراهم و با هم گرایی با دیگر دستگاههای تخصصی زمینه احیای صنعت در حال مرگ دامپروری را فراهم آورند .

این نکته را هم مدنظر داشته باشند که مومن دوبار از یک سوراخ گزیده نمی شود ،مگر اینکه مومن نباشد !و گرنه اگر در حوزه اقتصاد خبری باشد ،استان سرشار از ظرفیت های توانمند انسانی است .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
درود بر شما جناب اسدی عزیز، ایشان دارای مدرک دکتری حرفه ای دامپزشکی هستند اما هیچ وقت در تخصص خودشان کار نکرده اند یکبار در دوره احمدی‌نژاد مدیر میراث فرهنگی بودند و حاصل آن دوره بذل و بخشش ساختمان اداری میراث زه حوزه‌ی علمیه بود!! و یکبار معاون امور دام جهاد بودند که وصف شاهکارهای ایشان در إن دوره مثنوی هفتاد من می طلبد!!
اصولاً تفکرات این آقا، حد مینیاتوری احمدی‌نژاد است
پاسخ ها
ایوانی کلهر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
قصد دفاع از ایشان را ندارم ولی جهت اطلاع عرض کنم . ساختمان میراث فرهنگی قبل از ایشان کارهاش انجام شده بود ولی در زمان مدیر کلی ایشان به انجام رسید / کدام وزیر و وکیل و مسئول در ایران در حوزه خودش صحبت میکنه که ایشان نکنن . ماشاالله همه در همه زمینه ها کارشناس و مفسر تشریف دارن / کاش یه کم تخصص تر حرف میزدین و از نزدیک با ایشان هم کلام میشدین .هر چند حد تحصیلات و معلومات شما رو نمیدانم ولی از مطلبتون بوی عقده به مشام میرسد .....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار