کد خبر: ۱۰۶۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱ 11 August 2022

 

به گزارش تابناک گیلان، معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم دانش آموختگی دوره ۱۸ تکاوری مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی ارتش منجیل در اردوگاه صحرایی شهید مولایی گفت: حماسه فتح خرمشهر، عملیات ثامن الائمه، بیت المقدس و والفجر و پدافند در جزایر و سکو‌های نفتی، عملیات مروارید و بیش از ۲۰۰ عملیات اسکورت دریایی سابقه درخشانی است که نیروی دریایی ارتش در شناسنامه خود دارد.
امیر دریادار حبیب الله سیاری افزود: در طول عمر بابرکت ۴۳ ساله انقلاب اسلامی در مقابل استکبار جهانی ایستاده‌ایم، می‌ایستیم و خواهیم ایستاد، ارزش‌های انقلاب ایستادگی در مقابل ظلم است.
وی همچنین افزود: این دوره ها، دوره‌های دانش آموختگی عاشورایی است، امروز بحث ما بازدارندگی است تا هیچ دشمنی فکر تعرض به کشور ما نکند و مهمترین مولفه ارتقاء بازدارندگی نیرو‌های مسلح داشتن نیروی انسانی مومن، معتقد، ولایتمدار، شهادت طلب، با شهامت و آموزش دیده است.
امیر دریادار حبیب الله سیاری افزود: نیرو‌های تفنگدار ضمن نگهداری از تجهیزات آماده به کار، تجهیزات جدیدی ساخته اند.
وی گفت: به لطف خدا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همانطور که در دفاع مقدس افتخارات زیادی آفرید افتخار آفرین است، اقتصاد کشور توسط نیروی دریایی حفظ می‌شود، بیش از ۱۰ هزار کشتی را اسکورت کرده است تا اقتصاد کشور سالم بماند، در خلیج فارس اجازه نداد هیچ کشوری مگر با اجازه جمهوری اسلامی ایران در آبهایش حضور یابد و سیادت و اقتدار دریایی و اقتصاد کشور را حفظ کرده است و با افتخار در دریای آزاد حضور دارد.
معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص اتفاق دریای سرخ گفت: این دریا تا مرز ایران در بندر عباس ۳هزار کیلومتر فاصله دارد و یک سری قایق تندرو به کشتی تجاری ایران حمله می‌کنند و کشتی تقاضای کمک می‌کند، تکاوران نیروی دریایی حاضر به اتفاق ناوشکن جماران که در منطقه در حال گشت زنی است کشتی را نجات می‌دهند و قایق‌ها را فراری می‌دهند که این نشان‌دهنده اقتدار است.
امیر دریادار حبیب الله سیاری افزود: همه این تمرینات و حرکات و ماموریت‌هایی که انجام می‌شود یک نوع رزمایش است و همین ناوگروه هوایی که الان در دریای سرخ، مدیترانه، مدار ۱۰ درجه، خلیج عدن و باب المندب حضور دارند همه یک نوع رزمایش و عملیات است، چون هر جا دور از سرزمین ما باید بتوانیم پرچم را به نمایش بگذاریم یعنی توانمندی کشور را نشان داده ایم.
وی با اشاره به دو مرکز آموزش مهم و اثرگذار گیلان مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی منجیل و فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی حضرت امام باقر علیه السلام رشت گفت: جوانانی که ناوشکن‌های جماران و دنا و تفتان را هدایت می‌کنند، در دریای آزاد زیردریایی را می‌برند و پروازی‌ها را به حرکت در می‌آورند آموزش دیده همین ۲ مرکز هستند.
وی با اشاره به رزمایش امروز گفت: نمایندگان تکاوران یک تمرین رزمی را به معرض نمایش گذاشتند که بسیار اثرگذار و یادآور سفیر گلوله بود که بدانیم امروز کشور ما نیاز به آمادگی دارد و این آمادگی توسط این عزیزان به دست می‌آید.
معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: نیروی دریایی در طول سال رزمایش‌های متعددی دارد و در دریای جنوب رزمایش تخصصی متفاوتی اعم از تکاوران دریایی، موشکی، جنگال، هوادریا و زیردریایی انجام می‌شود و پایان سال نیز رزمایش مشترک بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران را باز هم برای نمایش قدرت و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی و نیروی مسلح به معرض نمایش می‌گذاریم.

دریادار دوم ستاد گودرز بهرامی فرمانده مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی منجیل نیز در این مراسم گفت: ۶۰ نفر از دوره دیدگان این مرکز در ۱۹هفته آموزش‌های نظری، عملی، میدانی و مهارتی را فراگرفتند.
همچنین از مربیان، اساتید و دانش آموختگان تجلیل و پیش از آغاز مراسم هم رزمایش تفنگداران و تکاوران دریایی نیروی دریایی ارتش در منجیل برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار