رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از دستگیری ادمین و گرداننده ی کانال تلگرامی درآمد تلگرامی با فارکس که اقدام به سرقت دارایی کاربران در زمینه ی رمز ارزها می کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶ 11 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ "احسان آنقی" افزود: با توجه به شکایت یکی از شهروندان ساوجی به پلیس فتا این شهرستان مبنی بر سرقت مبلغ ۳۰۰میلیون ریال دارایی ارزهای دیجیتال وي موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی یادآورشد: شاکی در اظهارات ابتدایی خود بیان داشت که به منظور سرمايه گذاري در زمينه رمز ارزها پس از جست وجو در شبکه های اجتماعی با کانال تلگرامی با نام "درآمد دلاری بافارکس" آشنا شده است و پس از ارتباط با ادمین کانال در دام شیاد سایبری گرفتار شده و دارایی اش به سرقت رفته است.
سرهنگ آنقی درباره شیوه و شگرد این متهم حوزه ی رمز ارزها اظهار داشت: شاکی به صورت دقیق بر این نکته اذعان داشنه است که  با توجه به تجربه پايين و عدم شناخت کامل در زمينه رمز ارز ها به ادمین کانال تلگرامی و وعده هاي زیبای وی اعتماد کرده و پس از هدایت به سایت جعلی که با چرب زبانی متهم برای وی ارسال شده است اطلاعات کیف پول دیجیتال خود را در اختیار قرار داده و پس از مدت زمان کوتاهی متوجه برداشت کل موجودی ارز دیجیتال خود شده است.
وی افزود: متهم حتی پس از برداشت از کیف پول شاکی ورود به بازار سرمایه را بهانه کرده است اما با گذشت چند روز شاکی به اصل ماجرا پی برده و اقدام به ثبت شکایت می کند که با رسیدگی سریع و به موقع کارشناسان پلیس فتا شهرستان ساوه و با استفاده از ترفندهاي خاص و انجام اقداماتي فني و پشتيباني اطلاعاتي از کارشناسان مرکز استان، متهم به هویت مشخص در مرکز استان شناسایی و هماهنگی لازم به منظور دستگیری و توقیف تجهیزات رایانه ای وی با مراجع قضایی انجام شد.
سرهنگ آنقی با اشاره به استخراج ادله ی جرم و دو کانال کلاهبرداری دیگر همسو با موضوع پرونده از تجهیزات توقیف شده ی متهم افزود: در پی بررسی فنی و دقیق کارشناسان مرکز استان جرم متهم به صورت قطعی به ایشان تفهیم شد و با توجه به اقرار متهم و کشف اطلاعات حساب سایر قربانیان تا کنون ۱۷ مالباخته شناسایی و ادله ی سرقت رایانه ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال از هموطنان استخراج شده است.
اين مقام انتظامي گفت: باتوجه به باز بودن پرونده در دادسرای شهرستان ساوه و ادامه روند شناسایی سایر شکات در این پرونده، هموطنانی که به این شیوه ی کلاهبرداری گرفتار شده اند می توانند برای بررسی اطلاعات حساب خود و تطبیق مستندات با نحوه ی کلاهبرداری متهم دستگیر شده با کارشناسان پلیس فتا شهرستان ساوه به شماره۰۸۶۴۲۲۳۱۰۰۴تماس حاصل کنند و ادامه روند رسیدگی به پرونده را از کارشناسان این پلیس جویا شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار