نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، کمبود آب را مهمترین مشکل مجتمع گل وگیاه این شهرستان برشمرد.
کد خبر: ۱۰۶۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴ 11 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،علیرضا نظری در جریان بازدید استاندار مرکزی از شهرک گل و گیاه خمین گفت:احداث این شهرک در حدود ۱۵ سال پیش مورتوجه قرار گرفت و برای ساخت آن حدود ۱۱۰ هکتار زمین در نظر گرفته شد.
وی با اشاره به اینکه در زمان برنامه ریزی برای احداث این شهرک،این منطقه دارای حجمی قابل توجه آب بوده است افزود:هم اینک این منطقه بل مشکل کمبود آب مواجه است.
نظری با بیان اینکه متاسفانه در موقعیت یابی این منطقه ارزیابی ها براساس نظرات کارشناس انجام نشده است یادآورشد: زمین این منطقه کیفیت مناسب برای کشت را ندارد و متاسفانه با توجه به تنش های آبی چند سال گذشته عملاً آبی که در این محل مورد نیاز بود فراهم نشده و خروجی چاه های اینجا به ۴ لیتر در ثانیه کاهش پیدا کرده است .
وی ادامه داد: تعداد ۱۲۰ قطعه زمین برای احداث این شهرک برنامه ریزی شده بود تا واگذار شود اما از این تعداد تنها ۱۵ قطعه واگذار شد که آنها هم دچار مشکلاتی اساسی و کمبود آب هستند.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:به دلیل تامین نشدن آب توسط ادارات جهاد کشاورزی، تکمیل و تحویل شهرک گل و گیاه به دلیل ملاحظات امنیتی و اداری توسط خود تولید کنندگان مدیریت می شد .
نظری با بیان اینکه پس از این همه سال، هنوزمجتمع گل وگیاه خمین ساماندهی نشده است گفت: این مجتمع هم اینک در اختیار اداره جهاد کشاورزی است و این اداره برای نگهداری آن هم مشکل دارد.
وی ،بزرگترین مشکل این مجتمع را نداشتن دیوار در اطراف آن برشمرد وافزود:این مشکل موجب شده به راحتی چندین بار ترانس برق منطقه سرقت شود و در حال حاضر تولید کنندگانی که هم اکنون در این شهرک هستند شرایط به سامانی ندارند.
نظری با بیان اینکه هم اینک امکان واگذاری ویا اتخاذ تصمیم برای این پروژه وجود ندارد گفت:تصمیماتی که در این زمینه اتخاذ شده این است که چاه آب فعلی اکتشاف شود و حجم آب آن افزایش پیدا کند تا آب مورد نیاز واحدهای شهرک تامین شود، همچنین سایر زمین ها به شرکت شهرکهای صنعتی واگذار شود تا مورد استفاده صنایع قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار