مدیرکل شیلات خوزستان گفت: صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان برای شناورهای این استان از امروز ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ تا اطلاع ثانوی آزاد شد.
کد خبر: ۱۰۶۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱ 11 August 2022

فتح الله ابوعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان برای شناورهای خوزستان از امروز پنجشنبه (۲۰ مرداد ۱۴۰۱) تا اطلاع ثانوی آزاد و صید ماهی در این صیدگاه (بحرکان) ممنوع اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با آزادسازی صید میگو نیز پایان دریابست در صیدگاه بحرکان خواهد بود، افزود: مجوز صید فقط برای لنج‌های صیادی در ۴ شهرستان آبادان، خرمشهر و ماهشهر و هندیجان برای صید ماهی و میگو به صورت یکسان ۷ روز و قایق‌های هندیجان ۷ روزه صادر می‌شود؛ همچنین صدور مجوز صید ماهی در صیدگاه بحرکان ممنوع اعلام می‌شود.

ابوعلی تاکید کرد: رعایت برخی اقدامات فنی و استاندارد از جمله داشتن سایبان، اخذ گواهینامه سمپاشی معتبر و بهداشتی برای همه خدمه و شناورها و اندازه چشمه بدنه تور ۵۰ میلیمتر توسط شناورهای صیادی متقاضی صید میگو ضروری است.

مدیرکل شیلات خوزستان افزود: تخلیه و حمل و نقل آبزیان صید شده تابع مقررات بوده و مسئولان کنترل کیفی ناظر بر حسن اجرای دستورالعمل‌ها خواهند بود و خودروهای حمل و نقل آبزیان ملزم به تجهیز به اتاقک عایق دار استاندارد هستند.

ابوعلی یادآور شد: صیادان نسبت به تهیه و ارسال آمار دقیق صید در فرم‌های مرتبط به صورت تمام شماری هر ۳ روز یک بار به معاونت صید خوزستان اقدام کنند.

وی گفت: یگان حفاظت منابع، مدیران شیلات شهرستان‌ها، همه کارشناسان حوزه صید ناظر عملیات خواهند بود و با متخلفان برخورد قانونی می‌کنند.

برچسب ها: صد میگو ، صید ماهی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار