معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از کسب رتبه اول استان فارس در دومین جشنواره «مهتاب در نور» با محوریت عفاف و حجاب خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۱۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶ 11 August 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: علیرضا شاد باش صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: مشارکت دانش آموزان و فرهنگیان استان فارس در دومین دوره از این جشنواره خوب بوده و همه شرکت کنندگان در همه مقاطع و دوره‌ها آثار تولیدی خود را از طریق شبکه شاد ارسال نموده اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: وزارت آموزش و پرورش در راستای تحقق سند تحول بنیادین و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، با توجه به سه عنصر باورمندی و اعتقاد به آموزه‌های دینی، افزایش تمایل درونی به حیا و عفاف، و نیز نشان دادن التزام به قواعد اجتماعی و اخلاقی، خودرا ملزم می‌داند نسبت به تقویت کننده‌های این مهم اقدام کند.

وی افزود: این امر با دو روش ارشادی، انضباطی در ادارات آموزش و پرورش و مدارس سراسر کشور به انجام می‌رسد. شادباش خاطر نشان کرد: برهمین اساس و به استناد راهکار شماره ۳ سندتحول، «ترویج و تعمیق فرهنگ حیا عفاف و حجاب متناسب با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی» دومین جشنواره مهتاب در نور با موضوع عفاف و حجاب در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ برگزار گردید.

وی ادامه داد: این طرح با مشارکت شورای هماهنگی تشکل‌های دانش آموزی شامل: سازمان بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، و سازمان دانش آموزی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به عنوان دبیرخانه کشوری و بر اساس محورهای حیا، حجاب و آزادی، حیا، حجاب و کرامت، حیا، حجاب و خانواده، حیا، حجاب وامنیت، حیا، حجاب و آسایش، حیا، حجاب و ملیت ایرانی اسلامی و حیا، حجاب و فضای مجازی صورت گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در تشریح اهداف برگزاری این جشنواره گفت: تعمیق شناخت و باورها نسبت به عفاف و حجاب، ارتقا بینش و حساسیت و هوشمندی نسبت به موضوع عفاف و حجاب در وزارت آموزش و پرورش و معرفی الگوهای برتر در حوزه عفاف و حجاب دانش آموزی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

شادباش به برگزاری این جشنواره در دو بخش فرهنگیان و دانش آموزان اشاره کرد و ادامه داد: در بخش فرهنگیان؛ کتابخوانی، طراحی پوستر، طراحی لباس و شعر بوده است. وی به بخش دانش آموزی اشاره و خاطر نشان کرد: در دوره ابتدایی دانش آموزان می‌توانستند با ارسال نقاشی، قصه گویی با موضوع حجاب و عفاف و کتابخوانی، در دوره متوسطه اول کتابخوانی، دل نوشته و داستان کوتاه و متوسطه دوم کتابخوانی، پادکست و شعر در این جشنواره شرکت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: مشارکت دانش آموزان و فرهنگیان استان فارس در دومین دوره از این جشنواره خوب بوده و همه شرکت کنندگان در همه مقاطع و دوره‌ها آثار تولیدی خود را از طریق شبکه شاد ارسال نموده اند.

شادباش بیان کرد: استان فارس با کسب ۹ رتبه حائز مقام اول کشوری در این جشنواره شد.

وی در تشریح اعلام اسامی برترین‌های این جشنواره گفت: دانش آموزان نگین شاهسونی از ناحیه چهار شیراز در رشته دل نوشته، فاطمه ثابت از ناحیه سه شیراز، فاطمه زهرا حسن پور جشنی از سرچهان، ستایش شبانی از ناحیه چهار شیراز، فاطمه عباسی از جهرم در رشته کتابخوانی، فاطمه حاجی زاده از شیب کوه در رشته شعر، همکار بهاره مقتدری از فسا در رشته طراحی لباس حائز رتبه اول این جشنواره شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس افزود: همچنین دانش آموزان شیرین کریمی از ناحیه سه شیراز در رشته نقاشی و مبینا نظری از جهرم در رشته دل نوشته موفق به کسب مقام سوم دومین دوره از جشنواره مهتاب در نور شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار