مسوول ستاد اربعین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان البرز گفت: با توجه به استقبالی که در ثبت نام موکب های اربعین در استان انجام شده پیش بینی می شود که بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از زائران پیاده روی اربعین حسینی را در موکب های البرز اسکان داده و پذیرایی کنیم.
کد خبر: ۱۰۶۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶ 11 August 2022

به گزارش «تابناک البرز» امیر رحمانی در نشست کمیته های اربعین و ستادهای تابعه ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان البرز که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، افزود: در مراسم پیاده روی اربعین امسال بعضی ازموکب ها به صورت مستقل در عراق خدمات ارایه خواهند داد و بعضی دیگر مثل نظرآباد، اشتهارد، محمدشهر و طالقان زیرمجموعه ستاد استان موکب برپا خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه هر کدام از این موکب های مستقل و غیرمستقل بایستی گزارشی کامل از ظرفیت ها و اقدامات خود ارایه دهند، اظهار داشت: پیش بینی می شود که در سال جاری ۱۰۰ موکب از استان البرز در کشور عراق راه اندازی و بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر را اسکان و پذیرایی کنند.

رحمانی با بیان اینکه نحوه و کیفیت عملکرد موکب ها بسیار مهم است، گفت: شرایط گرمای بالا، سختی راه و وضعیت بهداشتی در عراق برای زائران، موکب داران و به خصوص آشپزها و سلامت آن ها بسیار مهم است.

وی دمای هوا در عراق را در زمان حاضر بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد عنوان کرد و افزود: باید مراقبت های لازم را در تغذیه، اسکان و سرویس های بهداشتی موکب ها برای زائران داشته باشیم و نباید غفلتی در سرویس دهی به زائرانی که از شهرها و کشورهای مختلف در این مراسم شرکت می کنند داشته باشیم زیرا این شرایط در کشور عراق که این موارد هم در آن زیاد رعایت نمی شود غیرقابل کنترل می شود.

مسوول ستاد اربعین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان البرز با تاکید بر اینکه نباید رعایت نکات بهداشتی را در این ایام پشت گوش بیاندازیم، اظهار داشت: راس رعایت موارد بهداشتی بایستی از سوی کمیته تغذیه وبرای آشپزها علیرغم گرم بودن آشپزخانه ها انجام شود که تمام آن ها واکسیناسیون کامل را انجام داده باشند و در آشپزخانه از ماسک استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در نجف زمینی برای استقرار موکب های استان البرز اختصاص یافته است، گفت: موکب هایی که خارج از زمین نجف برپا می شوند موکب های مستقل هستند و بعضی از ستادها نیز در مسجد سهله نجف و بعضی هم در کربلا مستقر هستند ولی بعضی از شهرها و شهرستان ها مثل محمدشهر، اشتهارد، آسارا وطالقان در زمینی که به استان اختصاص یافته مستقر خواهند شد.

رحمانی افزود: این موکب ها باید یک برنامه ریزی مجدانه در بحث اسکان و تغذیه زائران اربعین ارایه دهند زیرا دریافت سرانه مدنظر با توانایی این دوستان به دست می آید.

کمیته هایی که برای مراسم پیاده روی اربعین در ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان البرز راه اندازی شده شامل کمیته هایی همچون کمیته حمل و نقل، بازرسی، تغذیه، زیرساخت ها، انبار و جذب می باشد.

سال ۱۳۹۸ تعداد ۵۷ موکب البرز در کشور عراق مستقر شدند که افزون بر ۶۳ هزار نفر زائر را اسکان داده و پذیرایی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار