معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: گوجه فرنگی یکی از مهمترین محصولات گلخانه‌ای استان می‌باشد که قرار است با فرآوری و تبدیل آن به محصولات مختلف همچون چیپس، بهره‌برداران درآمد بیشتری از تولید این محصول کسب کنند.
کد خبر: ۱۰۶۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰ 11 August 2022

به گزارش تابناک قم، محمد علی سلامی بیان کرد: تولید چیپس از گوجه فرنگی از سطح سلامت بیشتری نسبت به محصولات مشابه برخوردار است و به‌ نظر می‌رسد این محصول پرطرفدار در بازار نیز با استقبال خوب مشتریان مواجه شود.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی قم طی سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به ایجاد واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی درقالب صنایع تبدیلی و غذایی دارد و در همین ارتباط واحد فرآوری و تبدیل گوجه فرنگی به چیپس در این استان ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: احداث گلخانه و تولید محصول در آن‌، نیازمند صرف هزینه‌هایی بیش از کشت‌های رایج است، بنابراین بهترین راهکار برای جبران این هزینه‌ها،‌ تولید محصولات دارای ارزش اقتصادی در گلخانه‌ها و فرآوری آن‌ها به محصولات متنوع غذایی است.

سلامی گفت: افزایش سطح گلخانه‌ها در استان که با کمبود منابع آبی و تنش‌های دمایی مواجه‌ است امری ضروری به‌ شمار می‌آید و در همین ارتباط سازمان جهاد کشاورزی قم از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این بخش حمایت می‌کند.

بر اساس آخرین پایش صورت گرفته سطح گلخانه‌های مستقر در مناطق مختلف استان قم به ۶۲ هکتار رسیده‌است و در آینده نزدیک این میزان به از ۱۰۰ هکتار فراتر خواهد رفت، گوجه فرنگی از مهمترین محصولاتی است که در گلخانه‌های این استان تولید می‌شود.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار