اگر به دنبال مقصدی جذاب برای سفر در تابستان هستید، جای درستی آمده‌اید! اینجا قرار است دو مقصد جذاب گردشگری در تابستان را معرفی کنیم تا این بار یک سفر هیجان‌انگیز و متفاوت را تجربه کنید. اگر هنوز در انتخاب مقصد سفر تابستانه خود مردد هستید، همراه ما باشید.
کد خبر: ۱۰۶۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱ 09 August 2022

تبریز و مشهد؛ دو مقصد جذاب گردشگری در تابستان!

تابستان پادشاه فصل‌های کودکی‌مان است! همان فصلی که از مهر ماه به انتظارش می‌نشستیم و تلخی امتحانات خردادمان را با شیرینی تیرماه آن از بین می‌بردیم و با شروع مدارس از این که تابستانمان را چگونه گذراندیم برای هم می‌گفتیم! به گمانم هنوز هم تابستان رنگ و بوی دیگری برای همه‌مان دارد. این فصل رنگارنگ با سفرهای لذت‌بخشی گره خورده که بخشی از خاطرات ما شده و همواره در گوشه ذهنمان می‌ماند تا با یادآوری هر لحظه از آن، لبخندی از سر ذوق بر گوشه لب‌هایمان نقش ببندد.

تبریز و مشهد؛ دو مقصد جذاب برای سفرهای تابستانه

اگر هر سال تابستان را به سمت شمال سفر می‌کنید، امسال قبل از بستن کوله بار خود، چند کلامی را با ما همراه باشید تا با دو مورد از دیدنی‌ترین مقاصد سفر تابستانه آشنا شده و یک سفر خاطره‌انگیز را تجربه کنید. تبریز و مشهد دو مقصد جذاب برای سفرهای تابستانه به شمار می‌روند. سفر به این دو شهر و بازدید از جاهای دیدنی آن‌ها اوقاتی خوش و به یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد. در ادامه شما را با دیدنی‌ترین جاهای دیدنی تبریز و مشهد در تابستان آشنا خواهیم کرد.  

جاهای دیدنی تبریز

تبریز و مشهد؛ دو مقصد جذاب گردشگری در تابستان!

تبریز شهر اولین‌ها و شهر دیدنی‌های جذاب است! این شهر یکی از خنک‌ترین مقاصد گردشگری در تابستان و یکی از زیباترین مقاصد گردشگری برای مسافران به شمار می‌رود. این شهر قدیمی با هوایی خنک و مردمانی مهمان‌نواز پذیرای مسافران و گردشگرانی است که هر ساله به آن سفر می‌کنند.

تماشای جاهای دیدنی تبریز را با ائل گلی زیبای آن آغاز کنید. به سمت جنوب شرقی شهر حرکت کرده و در میان درختان آن قدم بزنید، در استخر قایق‌سواری کرده و در کاخ جذاب آن که میان آب قرار گرفته، خود را به وعده‌ای لذیذ مهمان سازید! کوه عون بن علی تبریز پناهگاهی برای فرار از گرمای سوزان تابستان و گذراندن یک روز هیجان‌انگیز است. سوار بر تله کابین برفراز کوه پرواز کرده و از آب‌وهوای لذت‌بخش این منطقه لذت ببرید. آبشارهای مصنوعی، رستوران، کافه و فضای سبز این مکان از سایر جاهای دیدنی آن به شمار می‌روند که لحظات شادی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

جنگل‌های ارسباران تبریز نیز یکی از بکرترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی این شهر است. این جنگل زیبا گویی تکه‌ای از بهشت است که بر زمین جا مانده و در دل شهر تبریز خودنمایی می‌کند. طبیعت بکر و جذاب، پوشش گیاهی خاص و تنوع جانوری، این جنگل تاریخی و پررمزوراز را به جذابیتی تبدیل کرده که از بازدید آن شگفت‌زده شده و در مقابل این همه زیبایی انگشت به دهان خواهید ماند.

سفر به تبریز و بازدید از جاهای دیدنی آن بدون بازدید از بازار سرپوشیده آن تکمیل نخواهد شد. این میراث تماشایی به عنوان بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان در دل شهر قرار گرفته و با آغوش باز از تمامی مسافران و گردشگران استقبال می‌کند. وارد بازار شده و لذت یک خرید جذاب و متفاوت را به خود هدیه کنید. شما می‌توانید از رستوران‌های داخل بازار برای تجربه یک غذای لذیذ استفاده کرده و لذت این گشت‌وگذار را تکمیل کنید.

تماشای بنای جذاب مسجد کبود، گشت‌وگذار در دل تاریخی موزه آذربایجان، دیدن عظمت ارگ علیشاه، خرید در پیاده راه زیبای به جامانده از جاده ابریشم، قدم گذاشتن در خانه‌های کله قندی کندوان و بسیاری از جاهای دیدنی اطراف تبریز از دیگر دیدنی‌های تبریز در تابستان به شمار می‌روند که می‌توانند سفر به تبریز را لذت‌بخش‌تر و به‌یادماندنی‌تر کنند.

جاهای دیدنی مشهد

تبریز و مشهد؛ دو مقصد جذاب گردشگری در تابستان!

اینجا مشهدالرضاست! مکانی که گویی در آن آسمان به زمین نزدیک‌تر است و اغراق نیست اگر بگویم در این نقطه، آسمان به گرمی زمین را در آغوش فشرده و آرامشی ژرف را مهمان دل‌های زائران می‎‌کند. این شهر دوست‌داشتنی در تمام فصول سال جذاب است؛ اما سفر به آن در تابستان مزه دیگری دارد! ابتدا به حرم مطهر امام رضا (ع) رفته و با رازونیازی خالصانه دل را سبک کنید.

بعد از زیارت در حرم، سری به باغ ملی شهر زده و از طبیعت بی‌نظیر آن لذت ببرید. اگر دوستدار طبیعت بوده و به دنبال مکانی خوش آب‌وهوا برای گذراندن یک روز گرم تابستانی هستید، پارک وکیل آباد مشهد نیز گزینه خوبی برای بازدید خواهد بود. در میان درختان سر به فلک کشیده این بوستان قدم زده، در طبیعت آن استراحت کرده و از باغ وحش زیبای آن دیدن کنید.

بدون شک آب‌بازی یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات تابستان است! سرزمین موج‌های آبی مشهد یکی از پارک‌های منحصربه‌فرد در مشهد است که امکانات جذابی در اختیار مسافران قرار داده و طرفداران بسیار زیادی دارد. گذراندن یک روز هیجان‌انگیز در سرزمین موج‌های آبی، سفری متفاوت برایتان خلق خواهد کرد. بازارهای محلی از دیگر جاهای دیدنی مشهد به شمار می‌رود که بازدید از آن خاطره‌ای به‌یادماندنی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. بازار رضا مشهد از معروف‌ترین و پرطرفدارترین بازارهای مشهد به شمار می‌رود.

مناظر طبیعی بند گلستان، روستای زشک، آبشار آبگرم، الماس شرق، دریاچه بزنگان، پارک جنگلی وکیل آباد، باغ گیاه شناسی مشهد، پارک کوه سنگی، جنگل جیغ و بسیاری از جاهای دیدنی مشهد، همگی در انتظار مسافران هستند تا رویایی‌ترین تعطیلات تابستان را برایشان به ارمغان آورند.

یول بیر؛ همراه همیشگی سفرهای هیجان‌انگیز شما!

بی‌راه نیست اگر بگویم همسفر خوب یکی از ملزومات سفر است! این که قبل از سفر به یک مکان، با جذابیت‌های گردشگری آن آشنا باشید و برنامه مناسبی برای سفر داشته باشید باعث می‌شود سفری لذت‌بخش را تجربه کنید. مجله گردشگری یول بیر همسفری خوب برای شما خواهد بود. اگر به دنبال آشنایی با جذاب‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی ایران، داشتن یک سفر هیجان‌انگیز و تجربه‌ای متفاوت از سفرهای خود هستید، مجله گردشگری یول بیر را از دست ندهید. مجله گردشگری یول بیر همسفری همیشگی برای شماست و با معرفی تمام جاهای دیدنی و جذاب بهترین سفرها را برایتان رقم خواهد زد.

منبع: مجله گردشگری یول بیر | https://mag.yol1.ir/

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار