جای تعجب دارد رییس یک دانشگاه که در کنار سلامت مردم ،بخش قابل توجهی از وظایف آن تربیت و آموزش جوانان مردم است ،موضوع به این درجه از اهمیت را انکار و برای سرپوش گذاشتن بر آن به دروغ متوسل شود و اخبار این رویداد را نیز دروغ بخواند !
کد خبر: ۱۰۶۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶ 07 August 2022

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::برخی رویدادها و اتفاقات به گونه ای شفاف و صریح اتفاق می افتند و خبر آن بی نیاز از نشر رسانه ای بازتاب پیدا می کند ،اخبار این دست رویدادها آنچنان بر پایه واقعیت پخش می شود که حتی حذف فیزیکی اصل موضوع هم نمی تواند وقوع آن را منتفی کند

متاسفانه گزینش و انتصاب مدیران ما آنقدر خارج از چارچوب ها و‌ بیرون از دایره مولفه هاست که برخی مدیران ما علاوه بر ضعف در بدیهیات مدیریتی ،ازمهم ترین ویژگی های مدیریتی یعنی سواد رسانه ای هم بی بهره اند

همین موضوع باعث شده تا به دلیل بی اطلاعی از شیوه های توجیه ،تبیین شرح یا تکذیب یک خبر ،از همان ابتدا برای راحت کردن خود و برداشتن فشارهای بیرونی ،یکسره به سمت دیوار حاشا رفته و از اساس موضوعی را منکر می شوند

آنان شاید در آن لحظه تکذیب یا انکار موضوع اظهر من الشمسی احساس سرخوشی کنند که شاید با این انکار بخشی از فشارها را بر خود کم کرده اند ،اما نمی دانند که اصل موضوع آنچنان محکم و قوی است که با این انکار فقط یک مولفه مهم ضد اخلاقی یعنی دروغگویی را به دیگر ویژگی های خود افزوده اند.

همه ما مسلمانیم و از همان کودکی در کنار آموزش و تربیت در مهد کودک و مدرسه و دانشگاه و مسجد و....حداقل این جمله را از بزرگانمان شنیده ایم که «دروغگو دشمن خداست »پس بدیهی ترین اصول اخلاقی که مقدم بر دیگر اصول و فروع دینی به ما آموخته اند همین مذموم بودن دروغگویی است

جای تعجب دارد که برخی افراد که با تکیه سیاست اصول مدارانه که بیس اصلی آن را اخلاق تشکیل داده است ،بدیهی ترین اصل اخلاقی یعنی راست گویی را نادیده می گیرند و به قولی گفتنی به دوربین ذل می زنند و دروغ می گویند !

تقریبا اواخر تیرماه بود که این رسانه با استناد به یک رویداد واقعی که بر اساس ساختارهای مدیریتی و به صورت منظم به وقوع می پیوندد این خبر را در خروجی رسانه تابناک قرار داد .

خبری تاسف بار با این تیتر که «دانشگاه علوم پزشکی در مسیر فنا /بیمارستان مهران و امام خمینی ایلام غیر قابل ارزیابی »به موضوع نتیجه ارزیابی از بیمارستان های استان پرداخت .

موضوع از این قرار بود که بر اساس اعتبار سنجی سالیانه صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت ، بیمارستان های امام خمینی ایلام و امام حسین مهران غیر قابل ارزیابی و بیمارستان آبدانان از درجه یک به دو عالی و مصطفی خمینی از دو به سه تنزیل درجه شده اند .

موضوعی که آنچنان بر پایه واقعیت صورت پذیرفته است که هیچ گونه تکذیب و حاشایی قابلیت سرپوش گذاشتن بر آن را ندارد،چرا که این اعتبار سنجی یک اصل نظارتی است که در سراسر کشور به اجرا در می آید و امسال هم به روال در سطح استان عملیاتی شد .

اما متاسفانه مسیولین دانشگاه علوم پزشکی استان به جای تبیین و توجیه منطقی موضوع و گزارش چرایی این رویداد به مردم ،سه مسیر غیر منطقی بایکوت ،تهدید و در نهایت انکار این مسأله را دنبال کردند .

از دو مسیر غلط بایکوت و تهدید عبور می کنیم ،اما مسیر سوم چون هم با اخلاق انسانی در ارتباط است و هم می تواند استمرار آن در یک دستگاه سلامت محور با جان مردم بصورت مستقیم ارتباط دارد به آن می پردازیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان چند روز پیش در یک برنامه تلویزیونی در سیمای مرکز ایلام سوال مجری در خصوص نتیجه ارزیابی بیمارستان های استان را به طور کل انکار و با دروغی بزرگ ،آن را دروغ خواند !

جای تعجب دارد رییس یک دانشگاه که در کنار سلامت مردم ،بخش قابل توجهی از وظایف آن تربیت و آموزش جوانان مردم است ،موضوع به این درجه از اهمیت را انکار و برای سرپوش گذاشتن بر آن به دروغ متوسل شود و اخبار این رویداد را نیز دروغ بخواند !

با توجه به اهمیت موضوع و تاثیر گذاری آن بر سلامت مردم و همچنین جلوگیری از باب شدن این ویژگی خلاف شیونات اخلاقی آن هم در مدیر تراز انقلاب !دستگاههای نظارتی به موضوع ورود و نتیجه آن در اختیار مردم قرار دهند. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار