کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از امروز تا سه روز دیگر برای ۱۰ منطقه هشدار زرد صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۶۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳ 06 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رضا کاکاوند با اعلام وضعیت سطح زرد در استان در خصوص آخرین وضعیت جوی استان در هفته جاری گفت: فعالیت سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز شنبه تا دوشنبه هفته جاری با افزایش ابرهای همرفتی همراه است.

 

وی افزود: نوع مخاطره رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی در نواحی مستعد، گرد و خاک همچنین در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

 

مدیرکل هواشناسی استان بیان کرد: یاسوج، باشت، امامزاده جعفر، بویراحمد، چرام، دهدشت، گچساران، سی سخت، لنده، بهمئی و مارگون مناطق تحت تاثیر این سامانه هستند.

 

کاکاوند اثر مخاطره را احتمال برخورد صاعقه، آب گرفتی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی و احتمال تاخیر در پروازها عنوان کرد.

 

وی به هم استانی ها توصیه کرد: از پارک و اسکان خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره خودداری کنند همچنین از اسکان در بستر رودخانه ها نیز پرهیز شود.

 

مدیرکل هواشناسی استان به مردم توصیه کرد؛ در حاشیه مسیل ها عبور نکنند و از سم و محلول پاشی مزارع و باغات و صعود به ارتفاعات بپرهیزند.

 

مدیرکل هواشناسی استان ادامه داد: با تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، امروز آسمان استان صاف، در بعد از ظهر و اوایل شب نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد، گرد و غبار و در برخی مناطق به خصوص ارتفاعات استان با احتمال رگبارهای خفیف پیش بینی می شود.

 

وی بیان کرد: از روز شنبه تا اواسط هفته آینده با افزایش ابرهای همرفتی، ناپایداری هایی به صورت رگبار و رعد و برق همراه با با وزش باد نسبتا شدید دور از انتظار نیست.

 

کاکاوند وضعیت کل هوا در مناطق سردسیری و گرمسیری استان را نیمه ابری، در برخی نقاط رگبار و رعد و برق، گاهی تندباد لحظه ای و گرد و غبار در روزهای شنبه و یک شنبه عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار