کد خبر: ۱۰۶۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳ 05 August 2022

یادداشت اختصاصی روزنامه هماخوزستان/ مینا فراز
مورخ شنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۱

مراسم شیرخوارگان حسینی آیین مذهبی که طی سال‌های اخیر در ایران اسلامی رنگ و بوی ویژه‌ای به خود گرفته است واقعه عاشورا و به شهادت رسیدن حضرت امام حسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان چنان در تاریخ پیچیده تو گویی جان در بدن بشریت رفته است.

هر ساله با فرا رسیدن ماه محرم مراسم‌های مذهبی و متفاوتی برگزار می‌شود که برای احیای دین مقابله ظلم و اسلام ستیزی این آیین‌ها گرامی داشته می‌شود و عشق و شور به امام حسین بین پیر و جوان زن و مرد موج میزند.

همایش شیرخوارگان حسینی اولین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهر‌های ایران و برخی کشور‌های جهان برگزار می‌شود. در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود حضور می‌یابند و شرکت‌ کنندگان برای علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین (ع) در کربلا به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند.


مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) برای برگزاری این آئین تشکیل شده است و در مراسم شیرخوارگان حسینی گهواره نمادین تهیه و در معرض نمایش گذاشته می‌شود.

یکی از اهداف برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی (ع) و برنامه‌های مرتبط با آن، تبیین اصل بیداری امت اسلامی به عنوان هدف محوری نهضت عاشورایی سیدالشهدا (ع) است.

همایش شیرخوارگان برای سربازان کوچک امام عصر( عج) است آماده سازی لشکری ولایی که پا در رکاب مهدی موعود برای دفاع از امام حسین (علیه السلام) و واقعه عاشورا و دست کربلا قیام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار