کد خبر: ۱۰۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴ 04 October 2015

رضا اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین معضلاتی که امروز شهروندان و به ویژه رانندگان با آن مواجه هستند معضل ترافیک است.

وی ادامه داد: در این راستا باید فرهنگ‌سازی‌های مختلفی صورت گیرد و همچنین برای رفع این معضل تدابیر ویژه‌ای نیز اندیشیده شود.

رئیس پلیس‌راه استان البرز در ادامه سخنان خود به افزایش ترددها در سطح جاده‌های استان البرز اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش تردد خودروها در سطح جاده‌های این استان لذا باید تدابیر مهم و اساسی به منظور رفع معضل ترافیک اندیشیده شود تا بتوانیم در بسیاری از امور از جمله سوخت و زمان صرفه‌جویی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به تصادفات حوزه درون و برون‌شهری اشاره کرد و بیان داشت: با تمهیدات و اقدامات فرهنگی مناسب هم‌اکنون در حوزه درون‌شهری با کاهش 8 درصدی تصادفات رو به رو هستیم.

رئیس پلیس‌راه استان البرز افزود: در این راستا همچنین در حوزه برون‌شهری با افزایش آمار تصادفات مواجه بوده که کاهش این تصادفات نیز نیازمند اقدامات فرهنگی و همچنین ارائه آموزش‌ها به رانندگان و ایمن‌تر کردن جاده‌ها است.

اکبری بیان داشت: در حوزه تصادفات برون‌شهری افزیش 11 درصدی تصادفات را طی 6 ماهه داشته‌ایم.

*راه‌اندازی شهرک ترافیک در کرج

وی در ادامه به راه‌اندازی شهرک ترافیکی در پارک شهید چمران کرج اشاره کرد و گفت: ارائه آموزش‌ها به کودکان و فرهنگ‌سازی‌ها در این راستا از مهمترین اهداف راه‌اندازی این شهرک است.

رئیس پلیس‌راه استان البرز ادامه داد: در این شهرک نوجوانان و دانش کودکان با علائم راهنمایی و رانندگی آشنا شده و با علائمی اخطاری و اخباری نیز آشنایی کامل پیدا می‌کنند.

اکبری گفت: ایجاد چنین فضاهایی برای کودکان و نوجوانان به منظور نهادینه کردن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی یکی از نیازهایی است که می‌تواند نقش بسیار تأثیرگذاری برای این قشر در آینده داشته باشد.

وی اثرگذاری آموزش‌های قوانین راهنمایی و رانندگی را از سنین پایین مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: اگر فرزندانمان را از همان دوران کودکی و سن کم با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا کنیم در دوران بزرگسالی و هنگام رانندگی خود را موظف بر رعایت قوانین می‌دانند.

در این شهرک ترافیکی تمامی معابر شهر کرج در مقیاس کوچک طراحی و با نصب علائم راهنمایی فضایی واقعی برای کودکان ایجاد شده است.

این شهرک ترافیکی در پارک چمران کرج راه‌اندازی شده و تا پایان هفته نیروی انتظامی ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار