کد خبر: ۱۰۵۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱ 27 July 2022

روتختی یک کاور یا پوشش برای قرار گرفتن روی تشک تختخواب است که مانند تمام منسوجات دیگر با گذشت زمان کثیف شده و نیاز به شستشو دارد. 

اما فراموش نکنید که شستشوی روتختی بر حسب جنسی که دارد متفاوت بوده و اصول و قواعد خاص خود را دارد . به عنوان مثال ، بر حسب دستورات درج شده در برچسب راهنمای آن ممکن است لازم باشد برای شستشو و تمیز کردن روتختی آن را به خشکشویی بسپارید تا با استفاده از حلال های مخصوص و بدون استفاده از آب تمیز شوند. 

هرچه اندازه روتختی کوچکتر باشد نظم دادن و شستشوی آن آسان تر است. به عنوان مثال ، روتختی های یک نفره را می توان به صورت دستی و توسط ماشین لباسشویی بسیار راحت تر از روتختی های دونفره شست اما با توجه به اینکه پس از خیس کردن این منسوجات در آب ۵ تا ۷ کیلوگرم اضافه وزن پیدا می کنند بنابراین ممکن است خانم های خانه دار قدرت شستشوی آنها با دست را نداشته باشند . 

برای شستشوی روتختی در منزل توسط ماشین لباسشویی نیز به یک دستگاه قدرتمند که دارای درام بزرگی است ، نیاز است . همچنین از آنجایی که برای خراب نشدن روتختی در حین شستشو نیاز به مراقبت‌های خاصی بوده و به الیاف و پارچه آن بستگی دارد ممکن است فقط توسط حلال های آلی تمیز شوند. بنابراین بهترین گزینه برای شستشوی روتختی ، سپردن آن به خشکشویی است. زیرا ماشین های لباسشویی و خشک کن های خانگی ممکن است برای شستشوی روتختی به اندازه کافی بزرگ نباشند ، در نتیجه اگر روتختی برای ماشین لباسشویی بزرگ باشد می تواند به موتور دستگاه شما آسیب برساند.

چرا باید شستشوی روتختی را به حباب بسپارید

هنگام شستشوی روتختی در خانه باید به چه نکاتی توجه نمود؟

قوانین شستشوی روتختی در خانه شامل موارد زیر می باشند:

- به دوز مواد شوینده مورد استفاده و مواد لکه بر که روی برچسب مراقبتی روتختی درج شده است، دقت کنید.
- برای مصرف آب کمتر در حین شستشو از شامپو یا مایع شوینده مخصوص منسوجات استفاده کنید.
- فقط در صورتی از محصولات سفید کننده استفاده کنید که اجازه این کار بر روی برچسب مراقبتی محصول درج شده باشد.
- روتختی های رنگی را جدا از سایر پارچه های رنگ روشن بشویید.
- هنگام قرار دادن روتختی در داخل درام ماشین لباسشویی تعداد سایر لباس هایی که قرار است همراه با روتختی در داخل ماشین لباسشویی شسته شوند را به نصف کاهش دهید و برنامه شستشوی ظریف را انتخاب کنید ، این کار از آبکشی بی کیفیت، باقی ماندن لکه صابون و ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.
- اگر قصد شستشوی روتختی در داخل ماشین لباسشویی خانگی را دارید، تنظیمات آن را طوری انتخاب کنید که دمای آب خنک بوده و نهایت تا ۳۰ درجه سانتیگراد دما داشته باشد.
- برای خشک کردن روتختی آن را به صورت افقی یا عمودی مطابق با دستورالعمل های روی برچسب مراقبتی در برابر هوای آزاد قرار دهید.
- در صورتی که قصد استفاده از مواد پاک کننده برای از بین بردن لکه ها را دارید ابتدا آن را بر روی منطقه کوچکی از روتختی امتحان کنید تا مطمئن شوید که آسیبی به آن وارد نمی شود.
- در صورتی که روتختی با مواد چرب کثیف شده است از فوم شوینده بر روی آن استفاده نموده و اجازه بدهید که نیم ساعت بر روی لکه باقی بماند.
- برای از بین بردن لکه از روی روتختی های سفید می توانید از محلول های سفید کننده استفاده کنید . برای این کار نصف فنجان ماده سفید کننده را با دو لیتر آب خنک مخلوط کنید و اجازه دهید که روتختی در داخل این محلول ۵ دقیقه خیس بخورد.

نحوه شستشوی انواع روتختی

- روتختی هایی که جنس آنها از اکریلیک است قابل شستشو با دست و ماشین لباسشویی خانگی هستند . این منسوجات تغییر شکل نداده و چروک نمی شوند و می‌توانند ظاهر اصلی خود را برای مدت زمان طولانی حفظ کنند . 
در صورتی که روتختی های اکریلیک لکه دار شوند تا زمانی که لکه تازه است می‌توان آن را با یک اسفنج و مخلوط آب و صابون تمیز کرد ، اما باید توجه داشته باشید که ماده شوینده را با آب سرد مخلوط کنید.
- روتختی های دارای ملیله معمولاً از جنس پنبه هستند ، بنابراین می توان آنها را در آبی تا دمای ۴۰ درجه مطابق دستورالعمل های درج شده بر روی برچسب مراقبتی بشویید.
- روتختی های پشمی بهتر است به خشکشویی سپرده شوند تا توسط فرایندهای خاص و حلال های ویژه تمیز شوند . 
برای شسیتشوی این منسوجات با دست ، آنها را در آب خنک بدون کلر با مواد شوینده مایع بشویید همچنین پس از پایان شستشو باید از پیچاندن روتختی خودداری کنید و اجازه دهید که آب روتختی به صورت طبیعی تخلیه شود.
روتختی هایی که جنس آنها از ساتن است ، قابل شستشو با آب تا دمای ۶۰ درجه سانتیگراد بوده و نباید از محلول های سفید کننده برای شستشوی آنها استفاده شود ، همچنین باید از پیچاندن آنها جلوگیری نموده و اجازه داد که به صورت طبیعی خشک شوند. همچنین می توان آنها را با بخار و از قسمت داخلی اتو نمود.

خشکشویی ، بهترین روش شستشوی روتختی 

وزن و حجم زیاد روتختی برای اکثر ماشین های لباسشویی خانگی زیاد است و با توجه به اینکه  قیمت خشکشویی روتختی که بسیار به صرفه است ، بهتر است ریسک خرابی و آسیب به لباسشویی خانگی را قبول نکرد.

از طرفی کیفیت بالای شستشو در خشکشویی با روش های شستشوی خاص ، تضمین شده است. برای شستشوی روتختی در غرب تهران ، با خشکشویی آنلاین حباب تماس بگیرید . 

خشکشویی در شهرک غرب و مناطق غرب تهران از خدمات حباب است.
تلفن ویژه : 91092732 - 021  
www.hobabb.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار