کارگردان سینما در استقبال از ممنوعیت استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات گفت: در برخی از تبلیغات، تنها چیزی که دیده نمی‌شود تبلیغ آن کالا یا محصول است که باید معرفی شود و به‌جای آن، رفتاری زشت و ضدارزشی دیده می‌شود. این در حالی است که هدف از تبلیغ باید اطمینان‌بخشی مشتری برای استفاده از یک محصول یا خدمات باشد، اما در تبلیغاتی که از زنان اس
کد خبر: ۱۰۵۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ 26 July 2022

به گزارش تابناک خراسان شمالی، انسیه شاه حسینی به استفاده ابزاری از زنان در برخی تولیدات سینمایی هم انتقاد کرد و اظهار داشت: محتوای برخی فیلم‌ها تخریب‌کننده وجهه زنان است و شخصیت و حرمت زن را به‌خاطر گیشه له می‌کنند. برخی از این فیلم‌ها تمام داشته‌های فرهنگی و زحمات تربیتی آموزش و پرورش و وزارت علوم و خانواده‌ها و مساجد و... را که با خون دل به‌ دست می‌آید زیر پا می‌گذارند.
شاه‌حسینی ادامه داد: امیدوارم که مسائل دیگری مثل سیگار کشیدن و تاتو کردن زنان و کارهای مشابه دیگری که برای سلامت جامعه مضر هستند و بدآموزی دارند هم در فیلم‌ها و در رسانه‌ها ممنوع شود. امروز دیگر در هیچ فیلم آمریکایی، انگلیسی و حتی ترکیه‌ای ما نمی‌بینیم که سیگار بکشند. اما در سینمای ما حتی سیگار کشیدن و خالکوبی زنان را هم نشان می‌دهند. امیدوارم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شدت و حدت جلوی چنین مواردی را هم بگیرد.
وی در پاسخ به این پرسش که برای جلوگیری از چنین مسائلی در سینما چه باید کرد هم گفت: در دهه اول انقلاب، مدیریت سینمایی، فیلمسازان جوان و بااستعداد را مورد تفقد قرار می‌داد و سمت خودش جذب می‌کرد و در این شرایط فیلمساز را به راه درست هدایت می‌کردند. اما امروز این فرآیند وجود ندارد، چه‌بسا فیلم‌هایی که با هدایت فیلمساز ساخته شوند، به نتیجه درخشان‌تری برسند. آن فیلمساز جوان که هدایت نمی‌شود و بدون اعمال مهندسی فرهنگی و استراتژی فیلم می‌سازد، خودش هم آسیب می‌بیند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار