رئیس جمهور درجمع مردم خمین گفت:اولین نکته ای که در این شهرستان محوریت دارد اشتغال است و دولت نیز به دنبال افزایش اشتغال و تولید دانش بنیان است.
کد خبر: ۱۰۵۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶ 22 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم شهرستان خمین و خانواده معزز شهداء، مردان و زنان سخت کوش این شهرستان، بر ویژگی های بارز اخلاقی و جایگاه والای امام خمینی (ره) در ارتقای نسل ها و عصر ها تاکید کرد وافزود: امروز توفیقی است برای بنده و اعضای هیئت دولت که در خدمت شما هستیم و این یک افتخار بزرگی است که حضرت امام خمینی(ره) از این خطه باعث منشاء تحول بزرگی در ایران و جهان اسلام شد.
او ادامه داد:حضرت امام خمینی(ره) نه تنها در دوره حیات، بلکه پس از حیات جریان ساز تحول بوده اند تا جایی که  این انقلاب در هیچ کجای دنیا بدون اسم امام خمینی(ره) شناخته نمی‌شود.
رئیس جمهور گفت: حضرت امام خمینی(ره) به عنوان معلم بزرگور انقلاب اسلامی است که نام و یاد او و بازگو کردن سخنان بزرگ او ،دست آموز برای نسلها و عصرهاست و نسلهای امروز بیش از پیش باید با شخصیت امام خمینی(ره) آشنا شوند.
رئیسی  به ویژگی‎های حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: اخلاص یکی از خصوصیات ایشان بود و آنچه معظم له را به این جایگاه رساند دلدادگی ایشان به خدا بود و این عمر با عزتی که خداوند به ایشان داد.
وی گفت: حضرت امام خمینی(ره) حقیقتا مردم را باور داشت و عمل به دین را در متن جامعه بشری یکی از ضروریات می‌دانست.
رئیس جمهور توجه به محرومین نه تنها در ایران بلکه در تمام عالم را از دیگر ویژگی‌های حضرت امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت:  امروز نام، یاد و زندگی او برای همه ما مسلمین و جامعه امروز الهام بخش است.
وی با بیان اینکه  این افتخار مزین شدن خمین به شهر هزار شهید و دوهزار پانصد ایثارگر و جانباز را جایگاه عظیمی دانست گفت:  با توجه به این که هر کار تولیدی که انجام می شود ما را مستقل تر می کند و نیاز ما به دیگران را کمتر می کند ، به دنبال این هستیم که با تولید نیاز کشور مرتفع شده و در امور خود مستقل عمل کنیم.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی،  استان مرکزی را از استانهای پرظرفیت دانست و افزود: به دلیل بعضی سوء مدیریتها واحدهای صنعتی نیمه تعطیل در استان وجود دارد که ما به دنبال این هستیم که این زیرساختهای موجود را فعال کنیم.
وی گفت: علی‌رغم تهدیدات و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی راه‌های خروج از مشکلات ، با ظرفیت موجود در کشور و نیروی کارآمد امکان برون رفت از این مشکلات وجود دارد و ما این توان را در کشور می بینیم که از این مشکلات عبور کرده و آینده را روشن ‌بینیم.
او افزود: دولت با هرگونه رشوه، فساد که امور را با وقفه مواجه کند برخورد می کند و ما علاوه بر اصلاحات اقتصادی کار سرمایه گذاری داخلی و خارجی را دنبال می کنیم و کارهای خوبی هم در این زمینه انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار