کد خبر: ۱۰۵۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸ 19 July 2022

تمام افراد قبل از سفر کارهای مختلفی مانند انتخاب شهر مورد نظر، انتخاب مسیر، رزرو هتل ، جمع کردن چمدان و غیره را انجام می دهند اما ممکن است از یک کار ضروری مانند چک لیست خودرو قبل از سفر غافل شوند! 

در صورتی که یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید ، همین کار است . زیرا با سرویس کامل خودرو می توانید از سلامت ماشین خود برای رانندگی در جاده ها و ایمنی همسفران خود اطمینان حاصل کنید.

بنابراین اگر قصد سفر دارید ، واقعا ارزشش را دارد که چند دقیقه وقت گذاشته و ماشین خود را از همه نظر بررسی کنید تا بتوانید با خیال راحت از سفر خود لذت ببرید.

چگونه ماشین خود را برای یک سفر جاده ای آماده کنیم؟

چک لیست خودرو قبل از سفر شامل موارد مختلفی می شود که در ادامه به معرفی و بررسی آنها پرداختیم.

1 . تعویض روغن و فیلتر خودرو

اکثر خودروها پس از هر پنج هزار مایل رانندگی به تعویض روغن نیاز دارند (برای دریافت توصیه های دقیق دفترچه راهنمای اتومبیل خود را بررسی کنید) اگر کیلومتر شمار خودروی شما به این عدد نزدیک شده است ، بهتر است قبل از شروع سفر روغن موتور و گیربکس خودرو را تعویض کنید. 

توصیه می شود برای این کار از یک مکانیک کمک گرفته و فیلترهای خودرو خود را  نیز بررسی کنید، زیرا فیلتر هوای قدیمی و کثیف راندمان سوخت را کاهش داده و می تواند باعث مصرف بیشتر سوخت در هنگام مسافت های طولانی شود.

بنابراین باید بررسی کنید که روغن موتور ، مایع خنک کننده ترمز ، گیربکس و ... در سطوح مناسبی برای عملکرد ایمن خودرو قرار دارند.

توجه داشته باشید که خودروهای مدرن ممکن است دارای گیربکس های اتوماتیک بدون میله و فرمان برقی باشند و از مایع یا روغن استفاده نکنند.

2 . بررسی لاستیک های خودرو

باد لاستیک های خودرو را بررسی کنید و مطمئن شوید که عاج های خودرو زیاد فرسوده نشده باشند . می توانید تست باد لاستیک را انجام دهید تا بررسی کنید که آیا زمان تعویض لاستیک های آن فرا رسیده است.

بدین منظور هنگامی که خودرو مدتی خاموش بوده و لاستیک ها خنک هستند فشار لاستیک ها را بررسی کنید و در صورت کم باد بودن تنظیم باد لاستیک خودرو خود را انجام دهید.

در صورتی که عاج های لاستیک فرسوده شده اند ، قبل از شروع سفر لاستیک های خودرو را تعویض کنید . همچنین مطمئن شوید که کیت لاستیک زاپاس شما در شرایطی قرار دارد که اگر مجبور به استفاده از آن شدید قابل استفاده باشد.

8 چک لیست مهم خودرو قبل از سفر

3 . چراغ های خودرو خود را بررسی کنید.

اطمینان از سالم بودن چراغ های هشدار، چراغ ترمز و چراغ های جلو و عقب خودرو برای ایمنی هنگام رانندگی به خصوص در مکان های ناآشنا بسیار مهم است.

به چراغ های خودرو نگاه کنید اگر آنها هنوز کار می کنند اما درخشش مه آلود، کدر، ابری یا زرد دارند ممکن است به چیزی بیش از یک کارواش نیاز نداشته باشند. با توجه به اینکه چراغ های جلو و عقب تمیز تفاوت زیادی در دید راننده ایجاد می کنند بنابراین قبل از سفر حتما آنها را کاملاً تمیز کنید.

4 . به صدای ترمز خودروی خود با دقت گوش دهید.

اگر هنگام ترمز کردن صدای خراش شنیدید یا لرزشی احساس کردید حتماً قبل از سفر و وسیله نقلیه خود را برای بازرسی ترمز به تعمیرگاه ببرید.

تعمیر کاران ماهر و متخصص سیستم ترمز را از نظر نشت مایع لنت، روتور و درام بررسی می‌ کنند و در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض این کارها را برای شما انجام می دهند.

ترمز ها باید در حالت نوک بالا باشند . هنگامی که در بزرگراه ها رانندگی می کنید ممکن است به دلیل ترمز زدن راننده جلو ناچار به توقف ناگهانی شوید و بنابراین باید از سلامت ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کنید.

5 . باتری خودرو را محکم نموده و تست کنید.

یکی از چک لیست های خودرو قبل از سفر این است که باتری ماشین را بررسی کنید تا مطمئن شوید اتصالات کابل های اتومبیل تمیز و محکم هستند. از یک تعمیرکار متخصص بخواهید که باتری دستگاه شما را بررسی کند تا ظرفیت باقیمانده آن را تعیین و در صورت نیاز باتری خودرو را تعویض کند.

6 . تیغه های برف پاک کن را تعویض کنید و پاک کننده شیشه جلو را دوباره پر کنید.

تیغه های پلاستیکی برف پاکن به طور طبیعی با گذشت زمان خراب می شوند. اگر برف پاک کن بر روی شیشه خط و خش ایجاد می کند یا آن را به طور کامل پاک نمی‌ کند باید تیغه های برف پاک کن را عوض کنید.

مخزن شیشه شوی خودرو را با مایعی که برای حذف حشرات و سایر زباله ها فرموله شده اند پر کنید و آزمایش کنید که نازل ها به اندازه کافی پاشش داشته باشند.

7 . تسمه ها و شیلنگ های خودرو را بررسی کنید.

تسمه ها ، نیروی کار  پمپ آب موتور و لوازم جانبی دیگر مانند دینام و کمپرسور تهویه مطبوع را تامین می‌کنند ، بنابراین باید تسمه های فرسوده یا پاره شده را تعویض کنید.

شیلنگ های فرسوده پاره شده ، برآمده یا بیش از حد نرم رادیاتور را بازرسی و تعویض کنید و نشتی اطراف گیره‌های شیلنگ و رادیاتور و پمپ آب را نیز بررسی کنید.

8 . کیت لوازم اضطراری خودرو را کامل کنید.

توصیه می شود کیت لوازم اضطراری مجهز را در وسیله نقلیه خود داشته باشید. این کیت باید مواردی همچون چراغ قوه، لوازم کمک های اولیه، خوراکی های فاسد نشدنی، کابل های تقویت کننده باتری خودرو، نوار چسب، دستکش، بطری های آب و غیره داشته باشد تا در مواقع اضطراری بتوانید از این وسایل استفاده کنید.

تعمیر و سرویس دوره ای خودروهای رنو در تهران را به رنواتوماتیک بسپارید 

چنانچه دارای هر یک از انواع خودروهای رنو هستید ، قطعا برای انجام تعمیرات و سرویس های دوره ای به تعمیرگاهی مجهز و با سابقه نیاز خواهید داشت. 

رنو اتوماتیک ، بیش از 15 سال در زمینه تعمیر و سرویس خودروهای رنو سابقه داشته و در کمترین زمان نسبت به عیب یابی و تعمیر خودرو اقدام می کند. 

از مهمترین خدمات رنواتوماتیک ، تعمیر گیربکس دنده ای ال۹۰ ، تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان ۲۰۰۰ و تعمیر گیربکس اتومات ساندرو را می توان نام برد .

برای تعمیر تخصصی خودرو رنو ، با رنواتوماتیک تماس بگیرید 

تلفن مستقیم : 09198833088

www.renoautomatic.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار