کد خبر: ۱۰۵۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲ 16 July 2022

هشدار حذف اطلاعات کاربران به نقل از آی تی پشتیبان

 

امنیت اطلاعات مهم ترین موضوعی است که در پشتیبانی و نگهداری کامپیوتر ها اهمیت پیدا می کند. این موضوع برای بسیاری از شرکت ها بسیار حائز اهمیت است اما بیاید با هم اهمیت امنیت اطلاعات را بررسی کنیم .

در ابتدا از خطراتی که ممکن از اطلاعات شما را از بین ببرد صبحت می کنیم و سپس درباره راه کارهای حفظ اطلاعات می گوییم پس در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید اطلاعات خود را حفظ کنید.

تجربه آی تی پشتیبان در فعالیت 10 ساله ی خود نشان می دهد که 60 درصد مجموعه ها و مدیران آنها نگرانی از بابت حذف اطلاعات ندارد چرا که برای آن ها تا بحال این اتفاق نیفتاده است و دچار از بین رفتن اطلاعات نشده اند!

20 درصد از مجموعه های دیگه به خوبی موضوع حفظ امنیت اطلاعات را  درک کرده اند و تا جای ممکن از آی تی پشتیبان به عنوان شرکت پشتیبانی شبکه خواسته اند تا تمامی کار های لازم برای حفظ و نگهداری اطلاعات انجام شود چرا که اطلاعاتشان به سختی به دست آمده است و نمیخواهد که در اثر موارد مختلف این اطلاعات از بین برود.

و اما 20 درصد دیگر از مجموعه های ابتدا به موضوع حفظ امنیت اطلاعات بی توجهی کرده اند و پس از این که اطلاعات آن ها توسط موارد مختلف سخت افزاری و نرم افزاری حذف شده عمق فاجعه را احساس کرده و تصمیم گرفته اند با کمک گرفتن از کارشناسان پشتیبانی آی تی تا دیگر این اتفاق برای آن ها نیفتد.

دلایل از بین رفتن اطلاعات

هشدار حذف اطلاعات کاربران به نقل از آی تی پشتیبان

از بین رفتن اطلاعات کاربران دلایل زیادی دارد اما ما به ترتیب الویت هر کدام را عنوان کرده و درباره آن ها توضیح می دهیم تا شما بتوانید به شرکت و کارشناس پشتیبانی شبکه بسپارید تا این موارد را در پشتیبانی آی تی مجموعه شما رعایت کنند

استفاده از نرم افزار های امنیتی

اهمیت استفاده از آنتی ویروس ها دیگر بر کسی پوشیده نیست، از زمان های قدیم همیشه میشنیدیم که از آنتی ویروس ها باید استفاده کنیم تا سیستم ما آلوده به ویروس و بد افزار نشود اما خیلی از افراد و شرکت ها از آنتی ویروس استفاده نمی کنند و دلایل مختلفی برای آن دارند .

  • دلیل اول افراد برای استفاده نکردن از آنتی ویروس ها این است که تا به حال دچار آلودگی به بد افزار ها نشده اند و برای همین این موضوع را به خوبی درک نکرده اند و یا دچار آلودگی به بد افزار هایی شده اند که نهایت سیستم آن ها را کند کرده است و یا مثلا برخی فایل ها را مخفی کرده است و با خودشان می گویند نهایت سیستم عامل را تعویض می کنند و مشکل برطرف می شود.

این بد افزار ها نوع رایج بد افزار ها در قدیم بوده است که امروزه کمتر شاهد آن ها هستیم!

  • دلیل دیگر افراد برای استفاده نکردن از بد افزار ها قیمت بالای آن ها است و با خودشان می گویند چنین قیمتی ارزش خرید ندارد. دلیل این موضوع ارزش کم پول ما نسبت به ارز جهانی است و طبیعاتا قیمت آنتی ویروس ها برای ما می تواند گران حساب شود.
  • برخی دیگر از افراد از آنتی ویروس های قفل شکسته استفاده می کنند که قیمت خیلی پایین تری نسبت به نسخه های اصلی دارند. اما تا به حال فکر کرده اید آیا به محصول امنیتی که امنیت آن زیر سوال رفته است چرا باید اعتماد کرد؟

1-چرا باید از نرم افزار امنیتی استفاده کنیم؟

تقریبا چند سالی می شود که باج افزار ها سر و کله شان پیدا شده و به جای اینکه مانند بد افزار های (ویروس) قدیم سرعت سیستم را کند کنند یا مثلا برخی فایل ها را مخفی کند، اطلاعات را مستقیم هدف می گیرد و آن ها را غیر قابل استفاده می کند و برای دسترسی دوباره به آن ها مبلغ خیلی زیادی را درخواست می کنند.

مبلغ درخواست شده توسط باج افزار ها حداقل چند صد برابر مبلغ آنتی ویروس های معتبری است که می توانستید در ابتدا تهیه کنید و به احتمال زیاد جلوی آلودگی سیستم خود را بگیرید!

البته به این نکته توجه کنید که صرفا خرید آنتی ویروس با لایسنس اورجینال کارساز نیست، بلکه تنظیم آن ها و چک کردن همیشگی آن ها نیز اهمیت پیدا می کند تا آنتی ویروس ها و نرم افزار های امنیتی بتوانند با نهایت توان خود امنیت را تامین کنند اما باز هم همه موارد عنوان شده در استفاده از ضد ویروس ها و نرم افزار های امنیتی نمی تواند برای حفظ امنیت اطلاعات شما کافی باشد.

در ادامه به موارد دیگری اشاره می کنیم که در کنار استفاده از نرم افزار های امنیتی باعث افزایش حفظ و ارتقا امنیت اطلاعات می شود:

2-تنظیم مجوز های دسترسی مناسب توسط پشتیبان آی تی

هشدار حذف اطلاعات کاربران به نقل از آی تی پشتیبان

تنظیم مجوز های دسترسی مناسب به معنی ارائه مجوز های کافی برای کاربران است، کارشناس پشتیبانی آی تی در یک مجموعه وظیفه دارد نیاز کاربران را شناسایی کند و در همان اندازه به کارکنان مجوز های دسترسی بدهد. این مجوز ها باید به گونه ای باشد تا روند کارهای کارکنان کند نشود، از طرفی هم باید به گونه ای باشد کاربران نتوانند از منابعی که در اختیار آن ها قرار گرفته است سوئ استفاده بکنند.

طبق تجربه کارشناسان ما در آی تی پشتیبان، برای برخی از مجموعه ها پیش آماده است که به دلیل دسترسی کامل افراد به منابع اطلاعاتی مجموعه، نشت اطلاعاتی توسط افراد صورت گرفته و همین موضوع پس از مدتی باعث ور شکسته شدن و افزایش قدرت رقیبان آن کسب و کار شده است.

پس همیشه نباید منتظر یک عامل خارجی باشید که ورود غیر مجاز داشته باشد و اطلاعات شما را دچار تغییر و نشت و یا نابودی بکند. در خیلی از موارد عوامل داخلی یک مجموعه می تواند باعث شکست یک کسب و کار شود که نتیجه ای جز پشیمانی به همراه ندارد.

همچنین مدیریت یک مجموعه از میزان دسترسی که افراد مختلف باید به منابع داشته باشند بیش از هر کسی مطلع است، بهتر است کارشناسان پشتیبانی آی تی همیشه با مدیریت یک مجموعه هم مسیر و در ارتباط باشند و برای رسیدن یک کسب و کار به اهداف خوب و درخشان در یک مسیر حرکت کنند.

این موضوع باعث افزایش موفقیت کامل یک مجموعه و ادامه دار شدن فعالیت آن می شود.

سخن انتهایی و نتیجه

در این مطلب به اهمیت حفظ اطلاعات و چگونگی انجام آن توسط متخصصین مربوطه اشاره شد تا بدانید حذف اطلاعات شما چگونه می تواند باعث نابودی کسب و کار شما شود .

منتظر دندان درد نباشید که آن را درمان کنید چرا که ممکن است درمان درستی دیگر وجود نداشته باشد، در نتیجه باید به فکر پیشگیری باشید تا بتواند با آسودگی خاطر بر روی اهداف مهم و رشد کسب و کار خود فکر کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار