کنکور تجربی، پرمتقاضی ترین آزمون ورودی دانشگاه های ایران است و هرساله چندصدهزار نفر در این آزمون شرکت می‌کنند. اپر شما نیز مایلید تا بدانید در این ماروتن چندین هزارنفری چگونه باید موفق شد و دروس رتبه ساز این کنکور کدامند، با کتابانه همراه باشید تا به شرح ترتیب اهمیت دروس در این کنکور و اهمیت استفاده از کتاب های کنکور تجربی بپردازیم.
کد خبر: ۱۰۵۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹ 16 July 2022

ترتیب اهمیت دروس در کنکور تجربی

زیست شناسی | مهم‌ترین درس در کنکور تجربی

تعداد سوالات زیست شناسی در کنکور تجربی، 50 تست می‌باشد و داوطلبین می‌بایست در کدن زمان 36 دقیقه به این سوالات پاسخ دهند.

جالب است بدانید که مانگین درصدهای سب شده توسط داوطلبین در درس زیست شناسی، تقربیا بالاست بنابراین این درس نمی‌تواند تراز خیلی بالایی داشته باشد؛ بنابراین برای اینکه بتوانید تراز قابل توجهی در زیست کسب کنید، باید سوالات سخت را پاسخ بدهید و لازمه این کار تمرین، تست زنی و مطالعه زیاد است. شما برای دسترسی به تست های استاندارد و در سطح کنکور سراسری می‌توانید از کتاب تست زیست کنکور استفاده نمایید. کتابانه با داشتن آرشیوی از بهترین کتاب های تست زیست شناسی در این انتخاب به شما کمک خواهد کرد.

مطالعه زیست شناسی دقت و تمرکز بالایی را می طلبد مطالعه خلاصه نویسی و حاشیه نویسی ها می تواند تا حد زیادی مفید واقع شود همچنین برایی رسیدن تسلط در آن بهتر است انواع و اقسام تست های تالیفی و سراسری را از کتاب تست زیست کنکور کار کنید . برای پاسخگویی به سوالات ترکیبی بهتر است دروس که احتمال ترکیب شدن آن ها ببشتر است را باهم مطالعه کنید.

ترتیب اهمیت دروس در کنکور تجربی

شیمی | درس تاثیر گذار کنکور تجربی و ریاضی

سهم شیمی از دفترچه سوالات تخصصی آزمون سراسری کنکور تجربی، 35 سوال است و شما برای هر سوال 1 دقیقه فرصت پاسخگویی دارید.

شیمی درسی است که به دو بخش حفظیات و حلیات تقسیم می‌شود و اغلب دانش آموزان در بخش حفظی خوب عمل می‌کنند ولی در حل مسائل، لنگ می‌زنند.

درس شیمی یکی از دروس تخصصی گروه تجربی است که دانش‌آموزان باید توجه زیادی به آن داشته باشند. معمولا این درس توسط داوطلبان نادیده گرفته می‌شود اما ضرایب درس شیمی برای قبولی در رشته های تاپ تجربی بسیار مهم است. 

ضرایب درس شیمی کنکور برای گروه تجربی به صورت زیر است:

  • زیر گروه 1: ضریب 3
  • زیر گروه 2: ضریب 4
  • زیر گروه 3: ضریب 2
  • زیر گروه 4: ضریب 2
  • زیر گروه 5: ضریب 2

تراز شیمی کنکور برای داوطلبان تجربی با رتبه زیر 1000

داوطلبانی که در کنکور سراسری رتبه زیر 1000 دارند عملکرد خوبی برای درس شیمی کسب کرده‌اند. آمار و بررسی‌ها نشان می‌دهد که 42 داوطلبی که برای درس شیمی یک تراز 100 درصدی دارند رتبه زیر 1000 کسب کرده‌اند.

وضعیت پاسخگویی داوطلبان گروه تجربی که رتبه زیر 1000 دارند به درس شیمی به صورت زیر است:

  • تراز ۴۰ الی ۴۹/۹ درصد: ۱ داوطلب
  • تراز ۶۰ الی ۶۹/۹ درصد: ۲۰ داوطلب
  • تراز ۷۰ الی ۷۹/۹ درصد: ۱۱۸ داوطلب
  • تراز ۸۰ الی ۸۹/۹ درصد: ۴۷۸ داوطلب
  • تراز ۹۰ الی ۹۹/۹ درصد: ۳۴۱ داوطلب
  • تراز ۱۰۰ درصد: ۴۲ داوطلب

این آمار نشان می‌دهد که داوطلبانی که رتبه زیر 1000 دارند عملکرد مناسبی در درس شیمی کنکور داشته‌اند. بنابراین باید به درس شیمی کنکور اهمیت زیادی بدهید و آن را با دقت زیادی مطالعه کنید. داوطلبان گروه تجربی اغلب از ما می‌پرسند کدام کتاب تست شیمی کنکور بهتر است؟

برای دانستن پاسخ این سوال می‌توانید به سایت کتابانه سر بزنید و در صفحه کتاب های شیمی کنکور، آرشیو کامل کتاب های کنکور این درس را مشاهده نموده و ویژگی های هر یک را بخوانید و سپس با اشراف کامل انتخاب نمایید.

ترتیب اهمیت دروس در کنکور تجربی

فیزیک کنکور تجربی | درسی با ضریب بالا

فیزیک کنکور یکی از دروسی می باشد که در کنکور سراسری ضریب بالایی دارد. این درس در کنکور تجربی دارای ضریب 2 است. درس فیزیک مباحث و مفاهیم بسیار سختی دارد. بسیاری از دانش‌آموزان تلاش می‌کنند مفاهیم فیزیک را حفظ کنند. اما این کار بسیار اشتباه است.

فیزیک کنکور تجربی، شامل ۴۵ تست می باشد و داوطلبان کنکور تجربی برای پاسخ گویی ۵۵ دقیقه زمان دارند.

درس فیزیک چهارمین درس اختصاصی دفترچه دروس اختصاصی کنکور تجربی است و داوطلبان کنکور تجربی معمولا درس فیزیک را نسبت به دروس زیست و شیمی، کم اهمیت تر تلقی می کنند. اما بیایید تا از اهمیت این درس بیشتر بدانیم.

اهمیت فیزیک کنکور تجربی

بیش از ۸۰ درصد قبولی های پزشکی، درس فیزیک را در کنکور بالای ۵۰ درصد می زنند، در حالیکه تنها ۱۳ درصد داوطلبان کنکور فیزیک کنکور را بالای ۵۰ درصد می زنند.

این آمار بیان کننده آن است، کسانی که هدف قبولی در رشته پزشکی را دارند با مطالعه اصولی و برنامه ریزی شده و تست زنس زا با استفاده از کتاب تست فیزیک کنکور تجربی، می توانند به نتیجه دلخواه خود دست یابند.

ریاضیات تجربی | درس رتبه ساز کنکور تجربی 

یک درس برای گروه تجربی در تمامی رشته‌های آن اهمیت زیادی دارد. اهمیت ریاضی در کنکور تجربی بسیار زیاد است و از تاثیر ریاضی در کنکور تجربی به هیچ عنوان نمی‌توان چشم پوشی کرد.

همان طور که می‌دانید ریاضی، یکی از درس‌های تخصصی برای داوطلبان گروه تجربی است. مطالعات و بررسی‌ها نشان می‌دهد که تاثیر ریاضی در کنکور تجربی بسیار اهمیت دارد و داوطلبان گروه تجربی با ترازهای بالای ریاضی، رتبه‌های مناسبی کسب کرده‌اند.

بسیاری از داوطلبان گروه تجربی، درس زیست شناسی را مهم‌ترین درس در گروه تجربی می‌دانند. اما تاثیر ریاضی در کنکور تجربی بیشتر از درس زیست شناسی است. این موضوع دلایلی بسیار زیادی دارد. یکی از این دلایل مربوط به تراز درس ریاضی در کنکور می‌شود. تراز درس ریاضی بسیار بیشتر از درس زیست شناسی است. بنابراین اهمیت درس ریاضی در کنکور تجربی را دست کم نگیرید.

یکی از دلایلی که موجب می‌شود تاثیر ریاضی در کنکور تجربی بیشتر شود، عملکرد نامناسب داوطلبان تجربی است. این بدین معنی است که اگر داوطلبی بتواند در کنکور تجربی ترازی برابر با 50 درصد برای درس ریاضی کسب کند از 80 درصد رقبا جلو خواهد افتاد زیرا درس ریاضی کاملا مانند آسانسور عمل می‌کند و تراز بالا در این درس اهمیت بسیار زیادی دارد. برای تقویت مهارت تست زنی خود در درس ریاضی می‌تواندی از کتاب تست ریاضی کنکور تجربی استفاده کنید.

زمین شناسی 

همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از دانش‌آموزان و داوطلبان متقاضی زیرگروه یک تجربی، درس زمین‌شناسی را بطور کامل کنار گذاشته و به آن اهمیت نمی‌دهند. خوب است بدانید که درس زمین شناسی یکی از دروس تخصصی رشته تجربی است که متاسفانه با بی توجهی بسیاری از داوطلبان این رشته مواجه است. کتاب زمین شناسی سوم دبیرستان کتابی کاملا حفظی است که بیشتر از هرچیزی با حافظه شما سرو کار دارد بنابراین درس در زیر گروه های مختلف رشته تجربی دارای ضرایب زیر می باشد:

  • زیرگروه 1: ضریب 0
  • زیرگروه 2: ضریب 1
  • زیرگروه 3: ضریب 4
  • زیرگروه 4: ضریب 1

خرید کتاب های تست کنکور تجربی از کتابانه

شما برای خرید انواع کتاب تست کنکور تجربی می‌توانید از کتابانه کمک بگیرید. فروشگاه اینترنتی کتابانه یکی از مراجع معتبر فروش انواع کتاب های کنکوری و کمک درسی، دانشگاهی، عمومی و کودک است و شما می‌توانید برای خرید هر نوع از کتاب های موردنیازتان روی آن حساب نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار