همزمان با افزایش خرید تلفن های هوشمند، تب و تاب عکس های سلفی در دنیا نیز قدرت گرفت و باعث شد تا بسیاری از افراد و خانواده ها از دوربین سلفی به مراتب برای ثبت خاطرات زیبای خود استفاده کنند. در ادامه به سوال چگونه از مونوپاد استفاده کنیم؟ پاسخ میدهیم.
کد خبر: ۱۰۵۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ 16 July 2022

چگونه از مونوپاد استفاده کنیم؟ + ایده های جدید

کار با مونوپاد

برای عکس های سلفی با مونوپاد لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

  • مرحله ی اول: اتصال گوشی از طریق بلوتوث

اگر مونوپاد شما از نوع ریموت دار است بهتر است تا کنترل آن را روشن کرده و برای اطمینان، پیش از متصل کردن گوشی به مونوپاد از اتصال و سینک شدن شان مطمئن شوید.

  • مرحله ی دوم: قرار دادن گوشی بر روی مونوپاد

دقت داشته باشید که دکمه ی پاور و تنظیم صدا بر روی قسمت سفت مونوپاد قرار نگیرد تا به اشتباه اسکرین شات، کم و زیاد شدن صدا و خاموش شدن گوشی را اتفاق نیافتد.

در ادامه مراحل زیر را انجام دهید:

مونوپاد را روشن کنید و تلفن همراه خود را بر روی نگهدارنده قرار دهید. جهت حفظ تعادل برای اتصال و در نیامدن گوشی از داخل محفظه، لازم است که یک نفر با دو دست فضای مونوپاد را باز کرده و همزمان با انگشت شست و اشاره، گوشی را وارد کنید.

چگونه از مونوپاد استفاده کنیم؟ + ایده های جدید

در بعضی پکیج ها قسمت نگه دارنده ی گوشی به ادامه مونوپاد وصل نیست. حال چگونه از مونوپاد استفاده کنیم؟ در پاسخ باید گفت به قسمت زیرین نگهدارنده اگر نگاه کنید حالت پیچ مانند دارد. نگهدارنده را از همان قسمت به بالای قسمت طولی مونوپاد وصل کنید و بپیچانید تا سفت شود. البته اگر بخواهید مونوپاد را در اطراف بچرخانید، سفت شدن زیاد این قسمت کار عاقلانه ای نیست.

مونوپاد را از قسمت طولی اش بسته به میزان بلندی که مد نظرتان است باز کنید. یادتان باشد که قسمت باز شده را برای افزایش طول دوباره سفت کنید تا قد مونوپاد کوتاه نشود.

بعد از انجام مراحل جفت سازی و اتصال گوشی به مونوپاد، وارد برنامه دوربین شوید و به راحتی عکس بگیرید. در هنگام استفاده از دوربین پشت تلفن همراه موقعیت خود را با آینه پشت نگهدارنده تنظیم کنید و سپس زاویه عکس را تنظیم کرده و عکس بگیرید.

لازم است بدانید که مونوپاد های دارای قابلیت زوم بر روی گوشی هایی که دکمه ولوم آن ها هنگام عکاسی با کم و زیاد کردن دکمه ولوم عکس می گیرد ممکن است کمی با مشکل مواجه شود. برای رفع این مسئله و داشتن قابلیت زوم در گوشی، شما فقط کافی است تا نرم افزار camera 360 را نیز برای استفاده ای راحت از مونوپاد نصب کنید و در محیط این برنامه به عکاسی بپردازید.

استفاده درست از مونوپاد 

برای داشتن تجربه ای عالی هنگام عکاسی با مونوپاد سعی کنید حدالامکان کمترین میزان لرزش را روی کار ها اعمال کنید. برای مثال سری نگهدارنده گوشی را آن قدر شل نگیرید که هنگام عکاسی و فیلم برداری دوربین بلرزد. ترجیحا از زاویه بالا به عکاسی بپردازید و از باز و بسته کردن و چرخاندن زیاد اتصالات مونوپاد جلوگیری کنید.

موارد استفاده از مونوپاد

چگونه از مونوپاد استفاده کنیم تا بیشترین کارایی را داشته باشد؟ جدا از یک دسته برای سلفی، برای عکاسی پرتره هم بدون دخالت دست می توان از مونوپاد کمک گرفت. به این صورت که مانند عکس درج شده دستگاه را در نقطه ای مناسب بگذارید و با ریموت مونوپاد به محل مورد نظر خود رفته و عکس های زیبا بگیرید.

چگونه از مونوپاد استفاده کنیم؟ + ایده های جدید

مورد استفاده ی دیگر برای مونوپاد، قرار داد آن بر روی سه پایه های حرفه ای فیلمبرداری برای عکاسی محصولات از بالا است. بدون نیاز به خرید سه پایه های مخصوص و تنها با تجهیزات قدیمی هم می توان دستگاه های مورد نظر را ساخت. برای این کار به قسمت انتهایی دراز شونده ی مونوپاد نگاه کنید تا قسمت پیچ مانندش را مثل‌ سری نگهدارنده ی گوشی ببینید. سپس به سادگی به هر دستگاه حاوی نگهدارنده آن را متصل کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار