در این مقاله به ۱۱ مورد از مهم‌ترین نکاتی که باید برای خرید شیر حمام در نظر بگیرید، خواهیم پرداخت.
کد خبر: ۱۰۵۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲ 14 July 2022

چه نکاتی را برای خرید شیر حمام در نظر بگیریم؟

 

طراحی و ساختار خاص هر شیر حمام به شما در مصرف بهینه، مفید، آسان و جلوه لوکس بخشیدن به حمام کمک خواهد کرد. همچنین در نهایت هر یک از این مسائل نه‌تنها تجربه دوش گرفتن و حمام کردن را لذت‌بخش می‌کنند، بلکه در صرفه‌جویی در مصرف آب هم کمک شایانی خواهند بود.

می‌توانید به‌راحتی و با قیمتی مناسب همه این عوامل را به دست آورید تنها به شرطی که از راهنمای خرید شیرآلات استفاده کنید. به همین دلیل در ادامه به ۱۱ مورد از مهم‌ترین نکاتی که باید برای خرید شیر حمام در نظر بگیرید، خواهیم پرداخت.

مهم‌ترین نکات خرید شیرآلات حمام

با اطلاع از این موضوع که شیرآلات بهداشتی از جمله شیر حمام یکی از وسایل منزل است که روزانه و به‌صورت متداول با آن‌ها سروکار داریم، باید برای خرید آن تمام خصوصیات و دقت لازم را به کار بگیریم تا نتیجه خرید دقیقاً مطابق نیاز باشد. با وجود اینکه نکات متفاوت و بسیاری برای خرید شیرآلات حمام وجود دارند اما جامع‌ترین و البته اصلی‌ترین آن‌ها را می‌توان در این ۱۱ مورد پراهمیت مشاهده کرد.

1.    سایز یا اندازه شیرآلات

اگرچه اکثر شیرآلات بهداشتی نظیر شیر حمام و شیر آشپزخانه در سایزهای استاندارد و کاربردی طراحی شده‌اند، اما باید به خاطر داشته باشید که مدل مورد نظر شما با اندازه حمام همخوانی کافی را داشته باشد. بعضی از مدل‌ها به دلیل طراحی مخصوص جای بیشتری را اشغال می‌کنند. پس اگر حمام کوچکی دارید، این گزینه‌ها نمی‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

2.    رنگ شیر

امروزه به دلیل پررنگ شدن جذابیت‌های بصری و ظاهری و افزایش اهمیت دکوراسیون، رنگ‌های متعددی برای انواع شیرآلات بهداشتی طراحی شده‌اند.

بعضی از این رنگ‌ها شامل این موارد هستند:

  • کروم
  • مشکی
  • سفید
  • طلایی
  • رزگلد
  • رنگ‌های فانتزی مثل قرمز، صورتی، آبی، زرد، سبز و...

با اینکه انتخاب رنگ به سلیقه خریدار وابسته است اما نباید فراموش شود که رنگ‌ها فقط ظاهر قضیه نیستند و در ماندگاری و قیمت تأثیر خواهند گذاشت. بعضی از رنگ‌ها مثل کروم و سفید از ماندگاری بیشتری برخوردار خواهند بود. همچنین تعدادی از رنگ‌های فانتزی در کنار جلوه منحصر به فرد خود دارای قیمت به نسبت بالاتری هستند. البته این موارد به ست کردن و ایجاد یک هارمونی زیبا بین وسایل حمام و شیرآلات آن کمک می‌کنند.

3.    جنس بدنه شیرآلات

مانند هر شیرآلات بهداشتی دیگری، جنس بدنه شیر حمام در عملکرد مفید در طی سال‌ها و به‌طبع ماندگاری آن تأثیر فراوانی می‌گذارد. انواع شیرآلات از آلیاژ برنجی و سرب خشک تولید می‌شوند که مدل‌های با جنس آلیاژ برنج به دیگر نمونه‌ها برتری دارند.

این شیرهای برنجی از ترکیب استاندارد مس و روی ساخته می‌شوند که دلیل استفاده از مس داخل برنج مربوط به خاصیت میکروب‌کشی آن است تا بتوان آن‌ها را واقعاً شیرآلات بهداشتی در نظر گرفت. همچنین با اینکه در آلیاژ برنج از سرب هم استفاده می‌شود، باید میزان آن به اندازه استانداردهای مربوطه باشد.

4.    شیرآلات توکار یا شیرآلات روکار

 

چه نکاتی را برای خرید شیر حمام در نظر بگیریم؟

شیرآلات توکار مدل‌های جدیدی از شیرآلات بهداشتی هستند که اکثر قطعات آن‌ها مثل لوله‌ها درون دیوار قرار می‌گیرند. این شیرها که با درون دیوار جای گرفتن خود جلوه جذابی را خلق می‌کنند، از ماندگاری بالا و اشغال حداکثر فضای ممکن برخوردار هستند. پس اگر از افراد علاقمند به نمونه‌های لوکس هستید و حمام کوچکی دارید، این مدل می‌تواند انتخاب شایسته‌ای باشد

5.    جنس کارتریج یا مغزی شیر

کارتریج یا مغزی شیر که یکی از مهم‌ترین قطعات داخلی شیرآلات حمام است، نقش بسیار مهمی در کارایی آن دارد. این وسیله تا حدود بسیار زیادی در فشار آب خروجی و چکه کردن شیرآلات اثر می‌گذارد.

عموماً شیر حمام با کارتریج سرامیکی از جنس‌های مرغوب و قابل‌اعتماد است. در ضمن به عنوان یکی از بهترین تولیدکننده کارتریج باکیفیت می‌‌توان به شرکت KEROX اشاره کرد.

6.    مدل یا نوع ظاهر شیر حمام

قبل از خرید شیر حمام از خود سؤال کنید که ظاهر آن تا چه اندازه برای شما مهم است؟ بعد تصمیم بگیرید که چه نوع طراحی مورد قبول خواهد بود. برای مثال طراحی‌های مختلف مثل مدل‌های گرد یا مستطیلی وجود دارند که اهرم آن‌ها در سمت راست یا بالای شیر قرار گرفته‌اند. با وجود اینکه هر کدام از این طرح‌ها زیبایی خود را دارند اما ممکن است بعضی از افراد مدل خاصی را به دیگری ترجیح دهند.

7.    میزان ماندگاری و دوام

همیشه مدل‌هایی هستند که نسبت به دیگری دارای میزان ماندگاری و دوام بالاتری می‌باشند. در واقع بعضی از شیرآلات بهداشتی از رنگ بادوام‌تر و آبکاری بهتری مثل آبکاری کروم برخوردار هستند که در میزان ماندگاری آن‌ها تأثیر فراوانی می‌گذارد. برای مثال انواع شیرهای حمام کی دبلیو سی از دوام بالایی بهره‌مند هستند. پس اگر برای شما ماندگاری در اولویت قرار دارد، حتماً هنگام خرید به این موضوع دقت کنید.

8.    میزان مقاومت در برابر حرارت و رطوبت

در مجموع می‌توان گفت که میزان مقاومت شیرآلات در برابر حرارت و رطوبت نتیجه‌ای از رنگ، آبکاری، جنس و طراحی داخلی آن‌ها است. در نتیجه برای انتخاب شیر حمام حتماً به یاد داشته باشید که تمامی این موارد از استانداردهای لازم برخوردار باشند تا شیر در طی چندین سال ظاهر و عملکرد مفید خود را حفظ کند.

9.    قیمت شیر حمام

تنوع گسترده مدل‌های موجود در بازار به تنوع قیمت شیر حمام منجر شده است، به‌گونه‌ای که بعضی از مدل‌ها با وجود بی‌کیفیت بودن قیمت بالایی دارند. به همین دلیل تنها باید از یک برند مورد اعتماد خریداری کنید تا قیمت‌های مقبول و متناسب با درجه کیفی خود داشته باشد. در اینجا به عنوان یک نمونه می‌توان به برند ثابت‌شده کی دبلیو سی اشاره کرد که با وجود درجه کیفی بالای خود از تعرفه‌های مقرون به صرفه‌ای برخوردار است. به همین راحتی می‌توانید یک شیر قیمت مناسب اما باکیفیت خریداری کنید.

10. میزان آب دهی در دقیقه

 

چه نکاتی را برای خرید شیر حمام در نظر بگیریم؟

یکی از نکاتی که نباید فراموش شود میزان آب دهی شیر حمام در دقیقه است که می‌توان از آن به عنوان فشار آب خروجی هم یاد کرد. در اکثر مدل‌های موجود دیده می‌شود که نمونه‌هایی با آب دهی ۱۲ لیتر در دقیقه رضایت مشتری را جلب کرده‌اند و یک حجم استاندارد و مناسب در نظر گرفته می‌شود.

11. دارنده گارانتی

یکی از مسائلی که خیلی از افراد نادیده می‌گیرند یا به کل فراموش می‌کنند، خرید محصولات دارای گارانتی یا ضمانت نامه است. این ویژگی علاوه بر جلوگیری از ضرر یا خسارات احتمالی آینده، نشان‌دهنده اعتماد کمپانی به کالای خود می‌باشد. پس در نتیجه برای خرید شیر حمام این نکته را هم در اولویت‌های اصلی قرار دهید.

حال با دانستن تمام این موضوعات مهم و کامل که برای خرید هر نوع شیرآلات بهداشتی به‌خصوص شیر حمام ضروری هستند، می‌توانید به‌راحتی به یک نمایندگی مطمئن مراجعه کنید تا خریدی هوشمندانه و مطابق میل را انجام دهید.

نکته پایانی انتخاب شیرآلات حمام

همیشه برای خرید هر نوع از شیرآلات بهداشتی شامل شیرهای آشپزخانه، شیر توالت، شیر روشویی و شیر ظرفشویی باید به خاطر داشته باشید که باید از یک برند معتبر خرید کنید. دلیل آن هم مربوط به این است که خیلی از برندهای شناخته‌شده در ساخت محصولات خود از قطعات، متریال و اجناسی با درجه کیفی بالا استفاده می‌کنند.

بهترین برند در این زمینه که تمام ویژگی‌های فوق را در خود جای داده است، برند معتبر شیرآلات کی دبلیو سی (KWC) می‌باشد. در صورت تمایل می‌توانید به‌آسانی با کارشناسان مجرب این برند تماس حاصل فرمایید و هرگونه سؤال یا ابهام در مورد نکات خرید شیر حمام را برطرف نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار