در تاریخ 1401/04/14 مجمع عمومی عادی شرکت باما با حضور 52 درصد از سهامداران در مرکز همایش های دانشگاه شهید بهشتی برگزار گردید.
کد خبر: ۱۰۵۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲ 07 July 2022

توسعه فعالیت ها در معدنی باما

شرکت باما یکی از مهمترین تولیدکنندگان و صادر کنندگان کنسانتره روی و سرب و شمش روی است. شرکت با مشکلاتی همچون قطعی گاز و برق و کمبود مواد ناریه تولید خود را حفظ کرد.

تمدید پروانه معدن

مواد معدنی شرکت به دو دسته خاک استخراجی و خریداری شده از بورس کالا تقسیم می شود. عیار معادن بین 2 تا 2.5 می باشد. در سال گذشته پروانه معدن را بعد از ۳ سال پیگیری به صورت ۲۵ ساله تمدید کردیم و همچنان در حال انجام اکتشافات و ذخایر جدید هستیم.

15 ماه تا راه اندازی اولین کارخانه مس استان اردبیل

مهمترین پروژه ها و زیرمجموعه های شرکت شامل، معدن صاحب دیوان متعلق به شرکت سرزمین جلگه های آسمانی که به گفته علی احمدی، رئیس مجمع چنانچه مشکل غیر قابل پیش بینی رخ ندهد، کارخانه آن 15 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و اولین کارخانه فراوری مس در استان اردبیل خواهد بود. این معدن ذخیره قطعی 69 میلیون تن و عیار میانگین ۰.۴۵ را دارا است و ظرفیت اسمی سالانه کارخانه کنسانتره مس 20 هزار تن و کنسانتره مولیبدن 500 تن است.

توسعه فعالیت ها در حوزه زغالسنگ

مدیرعامل شرکت، حسن اسلامی، افزود که شرکت زیرمجموعه دیگر، کانی کربن طبس که با ظرفیت استخراج سالانه 190 هزار تن زغالسنگ حرارتی در حال فعالیت است و طرح توسعه معدن دوم شرکت نیز در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و تولید شرکت بیش از 50 درصد افزایش می یابد.

آخرین وضعیت فروش شرکت

مدیرعامل شرکت در خصوص وضعیت زمین ها اظهار داشت که در خصوص سند زمین، رای بدوی به نفع شرکت صادر شده و منتظر دادگاه تجدید نظر هستیم. در مورد فروش در بورس کالا عنوان شد خریداری وجود ندارد زیرا جز یک شرکت، شرکت دیگری تکنولوژی تبدیل ندارد. همچنین استراتژی فروش شرکت تغییر کرده است و فروش ما در یک یا دو مرحله در سال اتفاق می افتد که دلیل آن حمل محصولات با کشتی و به صرفه بودن این روش می باشد.

درباره حمایت از سهم در بازار رئیس مجمع اظهار داشت که سهامدار عمده 1.5 برابر سود نقدی دریافتی اقدام به خرید سهام باما و حمایت از آن نموده است. از طرفی بازدهی سهم در بازه 10 ساله و بازه 4 ساله بالاتر از شاخص بوده است. در پایان مجمع سهامداران با تقسیم 34 ریال سود به ازای هر سهم موافقت نمودند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار