رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:
رئیس سازمان صمت استان یزد گفت: ظرفیت تولید بسیاری از محصولات از جمله توربین و ماشین آلات صنعتی و کشاورزی در یزد وجود دارد بر این اساس شعار تولید از سنگ تا قطعه را در یزد محقق می کنیم.
کد خبر: ۱۰۵۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶ 01 July 2022

محمدرضا علمدار یزدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صدوقی که ۴۰ سال پیش در سنگر نمازجمعه به دست منافقان به شهادت رسید، اظهار داشت: اول تیرماه به نام روز ملی اصناف و دهم تیرماه به نام روز صنعت نامگذاری شده و وزیر صمت برای اولین بار از اول تا دهم تیرماه را به نام دهه تولید و تجارت نامگذاری کرده است.

وی عنوان کرد: تلاش ما این است که مردم در این دهه در جریان تلاش‌ها و زحمات فرزندان خود در عرصه تولید قرار گیرند و بدانند که تلاش همه ما و تولیدکنندگان، تحقق فرامین رهبری است.

علمدار یزدی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ کارخانه در استان یزد وجود دارد که هزار و ۴۰۰ نوع محصول در آنها تولید می‌شود که حاصل این فعالیت‌ها، ایجاد اشتغال ۱۰۳ هزار نفری است.

۳۵ هزار نفر به عدد اشتغال صنعتی یزد اضافه می‌شود

وی بیان کرد: با راه اندازی بیش از هزار کارخانه در حال ساخت، حدود ۳۵ هزار نفر به عدد اشتغال صنعتی یزد اضافه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد یادآور شد: فردا دو کارخانه جدید با سرمایه گذاری هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور با اشتغال آفرینی برای ۵۰۰ نفر در یزد افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش ما هدایت سرمایه گذاران به سمت سرمایه گذاری در صنایع دانش بنیان، کم آبخواه و با فناوری بالاست که این مهم تضمینی بر اشتغال جوانان تحصیلکرده این استان است.

علمدار یزدی بیان کرد: استان یزد در سه صنعت مهم، قطب تولید کشور به شمار می‌رود به نحوی که استان یزد به تنهایی نهمین تولیدکننده کاشی و سرامیک دنیا و بزرگترین تولیدکننده کاشی و سرامیک در کشور است.

رئیس سازمان صمت استان یزد عنوان کرد: یزد همچنین قطب نساجی کشور است و سهم ۲۷ درصدی سرمایه گذاری و تولیدات نساجی کشور به استان یزد اختصاص دارد و این استان در بسیاری از تولیدات نساجی از جمله روفرشی، ترمه، پارچه پرده‌ای و … رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

تلاش برای هدایت سرمایه گذاری‌های صنعتی به سمت صنایع پاک و دانش بنیان

وی با اشاره به اینکه اکثر حلقه‌های تولید نساجی، کم آبخواه است، افزود: برنامه ما توسعه و گسترش این صنعت با فناوری‌های روز است به ویژه صنعت پوشاک که همواره مورد تاکید امام جمعه یزد است.

علمدار یزدی، یزد را همچنین قطب تولید فولاد کشور دانست و گفت: ۱۵ درصد فولاد کشور در یزد تولید می‌شود و در این زمینه رتبه دوم را در کشور داریم و برنامه ریزی های خوبی برای جلوگیری از خام فروشی نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه چشم انداز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، تولید از سنگ تا قطعه است، اظهار داشت: تولید تا حلقه‌های نهایی مثل لوازم خانگی، ماشین آلات صنعتی در همین راستا در برنامه قرار گرفته است.

علمدار یزدی با اشاره به خبری خوب برای مردم استان یزد بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از ماشین آلات کاشی و سرامیک و ماشین آلات صنعتی در استان یزد در حال تولید است که با نمونه خارجی از نظر قیمت و کیفیت قابل رقابت است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده در زمینه تولید ماشین آلات صنعتی عنوان کرد: اکنون در یزد ماشین آلات کشاورزی، توربین‌های صنعتی که یکی از پنج فناوری برتر دنیاست، انواع لاستیک خودروهای سبک تولید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: در استان یزد تولید کامل شیشه جام و شیشه مظروف را داریم که علاوه بر تأمین داخل به ۶۰ کشور دنیا صادرات انجام می‌شود.

وی با اشاره به دیگر تولیدات استان یزد، عنوان کرد: یزد را همواره بهشت سرمایه گذاری ایران معرفی کرده‌ایم که یکی از علل آن، وجود مردم و نیروی انسانی سختکوش و متدین و با وجدان کاری بالاست.

علمدار یزدی بیان کرد: یزد از نظر تنوع ماده معدنی رتبه اول را در کشور دارد و برنامه ریزی های خوبی برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در استان یزد انجام شده است.

وی، ظرفیت اشتغال معدنی استان یزد را ۱۴ هزار نفر اعلام کرد و افزود: ظرفیت‌های استان یزد در تمام حوزه‌های صنعتی، معدنی، نیروی انسانی و …، این استان را به بهشت سرمایه گذاری ایران تبدیل کرده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار