نماینده یزد:
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضای مناسب جهت برگزاری کنکور و افزایش داوطلبین کنکور امسال، گفت: باید فکری به حال بازار کار رشته‌های دانشگاهی شود.
کد خبر: ۱۰۵۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲ 01 July 2022

«محمد صالح جوکار» امروز جمعه در بازدید از برگزاری کنکور سراسری در دانشگاه یزد، با تاکید بر این که باید تغییری در رشته‌های تحصیلی و نیازمندی‌های بازار کار در کشور صورت گیرد، اضافه کرد: باید به‌گونه‌ای باشد تا در رشته‌های ریاضی و فنی شاهد حضور بیشتر دانش آموزان باشیم.

وی با اشاره به کاهش داوطلبین رشته‌های فنی و ریاضی نسبت به سال‌های قبل، گفت: یقینا این کاهش داوطلب در این دو رشته در درازمدت می‌تواند اثرات منفی بر روی بازار کشور داشته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دفتر این نماینده مجلس، جوکار در پایان اظهار کرد: برخی از داوطلبین برای انتخاب رشته‌های خود با مشکل مواجه شدند که برخی از آنها مشکلات سیستمی و برخی مشکلات انسانی را در پی داشته و به علت شرایطی که وجود دارد، امکان شرکت در آزمون را نداشتند و همین مسئله سبب عقب افتادن این دانش آموزان از تحصیل می‌شود. در این خصوص باید چاره‌ای اندیشیده شود تا چنین مسائلی اتفاق نیفتد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: نماینده ، کنکور ، بازار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار