مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس اظهار کرد: وضعیت منابع آب شرب استان را بحرانی و بسیار نگران کننده دانست و لزوم مدیریت مصارف آب و همچنین صرفه جویی در مصرف آب شرب را امری اجتناب ناپذیر عنوان نمود.
کد خبر: ۱۰۵۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ 01 July 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: دکتر علی جان صادق پور اظهار داشت : پروژه آبرسانی به ۱۱۵۰ خانوار روستاهای رکن آباد و اسلام آباد عبدلی شهرستان داراب به زودی به بهره برداری می رسد

صادق پور در همین رابطه گفت : با پیگیری مسئولین محلی و تلاش همکاران شرکت آب و فاضلاب استان فارس و شهرستان داراب، پروژه آبرسانی به مجموعه روستایی رکن آباد و اسلام آباد شهرستان داراب که در حال حاضر با مشکلات عدیده ای موجه هستند شامل حفر، تجهیز و برق رسانی یک حلقه چاه و اجرای ۴۰۰۰ متر خط انتقال مراحل تکمیلی خود را طی می کند.

وی افزود: جهت اجرای این پروژه تا کنون ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده که با بهره برداری از این پروژه ۱۱۵۰ خانوار معادل ۴۵۰۰ نفر از مزایای آبرسانی آن بهره مند می شوند که امیدواریم با بهره برداری از آن شاهد رفع مشکل کمبود آب در این روستاها باشیم.

به زودی ۶۵۰۰ خانوار روستاهای شرق مرودشت از آب شرب مطلوب بهره مند می گردند

مدیر عامل شرکت آبفا فارس همچنین اعلام کرد: با پی گیری و حمایت های استاندار فارس، مسئولین محلی شهرستان مرودشت و همچنین تلاش مجموعه مدیران شرکت آب و فاضلاب استان و شهرستان مرودشت، پروژه آبرسانی به مجموعه روستاهای شرق مرودشت، شامل اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال ، کلکتورها ، شیرآلات و دیگر تجهیزات لازم، با صرف اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال مراحل پایانی را به اتمام رسانده و آماده بهره برداری گردیده است.

صادق پور در تشریح این طرح بیان داشت: پروژه اصلی که به منظور آبرسانی به مناطق روستایی شرق مرودشت از سد درود زن طراحی و اجرا گردیده است، آبرسانی به ۳۰ روستا شامل ۱۱ روستای مجموعه اکراد از شهرستان زرقان و ۱۹ روستای شرق شهرستان مرودشت را انجام خواهد داد.

وی افزود: با بهره برداری از فاز نخست از این پروژه ۶۵۰۰ خانوار معادل 22 هزار نفر از مردم روستاهای شرق مرودشت از جمله روستاهای کناره، مهرآباد و کوشک که پیش از این دچار مشکلات جدی آب بودند از مزایای آن منتفع خواهند شد.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس ضمن تأکید بر شرایط نامطلوب منابع آب شرب استان، مردم را به رعایت اصول صرفه جویی و الگوی مصرف آب بویژه در مناطق روستایی دعوت کرد و اظهار امیدواری کرد تا تامین اعتبار لازم جهت تکمیل این پروژه به مبلغ تقریبی ۶۰۰ میلیارد ریال در آینده شاهد بهره برداری کامل از این طرح بزرگ آبرسانی باشیم.

وی ، وضعیت منابع آب شرب استان را بحرانی و بسیار نگران کننده دانست و لزوم مدیریت مصارف آب و همچنین صرفه جویی در مصرف آب شرب را امری اجتناب ناپذیر عنوان نمود.

صادق پور ، میزان ذخائر منابع آب شرب را بسیار ناچیز دانست و در خصوص افت شدید سطح آب سفره های زیر زمینی شهرها و روستاهای استان هشدار داد.

صادق پور با تأکید بر لزوم هم گرایی مردم و مسئولین در اصلاح الگوی مصرف آب در جامعه، صرفه جویی در تمام حوزه های مصرف آب را خواستار شد و مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی را در بهبود وضعیت منابع آب بسیار حائز اهمیت توصیف کرد.

برچسب ها: وضعیت آب ، بحران آب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار