سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به گیلان
کد خبر: ۱۰۵۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۴ 01 July 2022

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در رودبار: با تغییرات اکوسیستم زمین باید در حوزه کشاورزی اصلاح الگوی کشت عملیاتی و اجرایی شود.

به گزارش تابناک گیلان؛ اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر نیروامروز در سفر به گیلان، از سد‌های سفیدرود و دیورش رودبار بازدید کردند.
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید با بیان بسیاری از همسایگان ایران به محصولات کشاورزی کشورمان علاقه‌مند هستند گفت: کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و با کاهش میزان نزولات جوی و بحران‌های کم آبی و نیز تغییرات اکوسیستم کره زمین برای استفاده بهینه و مطلوب از منابع آبی باید در بخش کشاورزی اصلاح الگوی کشت عملیاتی و اجرایی شود.
محمد جواد عسکری افزود: از کشت محصولات با آب بری بالا باید جلوگیری و کشت‌های دیگر را جایگزین کنیم.
وی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ در خصوص طرح‌های آبخیزداری درآمدی که از حوزه سازمان جنگل‌ها و مراتع به دست می‌آید را در اختیار خود سازمان جنگل‌ها مراتع قرار دادیم افزود: سازمان برنامه و بودجه هم کار را پیگیری خواهد کرد.
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به وجود سد‌ها و استفاده بهینه و مطلوب منابع آب در بخش کشاورزی اشاره و تصریح کرد: رویکرد کمیسیون کشاورزی مجلس عملیاتی و اجرایی کردن سد‌های نیمه تمام است تا نزولات جوی به خوبی ذخیره شود.
محمد جواد عسکری با بیان اینکه ۱۵ درصد اعتبارات بانک‌ها در اختیار بخش کشاورزی است گفت: باید از ظرفیت‌های گلخانه‌ها برای تولید محصولات کشاورزی بیشتر استفاده کرده تا در بخش صادرات محصولات به کشور‌های همسایه فعال‌تر باشیم.
وی با اشاره به سد در حال احداث دیورش گفت: با توجه به نیاز کشور ومصوبه استانداری گیلان در کمیسیون کشاورزی دستگاه‌های متولی همه پای کار می‌آیند تا کار عملیاتی، اجرایی و پروژه در زمان مناسب افتتاح شود.
نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سد دیورش ۷۰ درصد پیشرفت کار دارد و موضوع اصلی تخصیص اعتبار ساخت سد و شبکه انتقال است.
مهرداد گودرزوند چگینی افزود: در بودجه امسال، ۱۵۰ میلیارد تومان مصوب شده که امیدواریم با هماهنگی انجام شده ااین امر تحقق یابد تا امسال مناقصه شبکه انتقال پمپاژ آب برگزار شود و ظرف ۳ سال آینده مردم از آب کمی و کیفی این سد بهره‌مند شوند.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار