به گفته مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، سال گذشته ۲۶ هزار و ۶۹۷ جوان کرمانشاهی وام ازدواج گرفتند.
کد خبر: ۱۰۵۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ 30 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا صابر رحیمی امروز (۹ تیر) در نشست خبری که به مناسبت هفته ازدواج (۱۰ تا ۱۶ تیر) برگزار شد، شعار امسال هفته ازدواج را ازدواج آسان و آسمانی عنوان کرد و افزود: در راستای تسهیل امر ازدواج جوانان می‌کوشیم تا با همکاری بانک‌ها شرایط را برای تسهیل دریافت وام ازدواج در استان سهل کرده و از مانع تراشی بانک‌ها جلوگیری کنیم.

رحیمی با بیان اینکه سال گذشته ۲۶ هزار و ۶۹۷ نفر از جوانان استان کرمانشاه موفق به دریافت تسهیلات ازدواج شدند، گفت: در مجموع ۲۲۵۷ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به جوانان پرداخت شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به برگزاری کارگاه‌های آموزش پیش از ازدواج در استان داشت و گفت: سال گذشته ۲۱۰ کارگاه آموزش پیش از ازدواج در استان برگزار شد که پیش بینی می‌شود این تعداد تا پایان امسال به ۳۰۰ کارگاه برسد.

رحیمی در ادامه اشاره‌ای هم به برگزاری جشن بزرگ ازدواج در کرمانشاه به مناسبت هفته ازدواج داشت و گفت: این جشن را ۱۴ تیرماه در کرمانشاه برگزار خواهیم کرد که در این مراسم علاوه بر اجرای نمادین مراسم عقد یک زوج موفق، از فعالان و خیرین حوزه ازدواج در استان تقدیر خواهد شد.

وی سپس با اشاره به افزایش تعداد مراکزه مشاوره ازدواج در استان کرمانشاه در سنوات اخیر، گفت: در حالیکه تا سال ۱۳۹۷ تنها دو مرکز مشاوره پیش از ازدواج در استان فعال بود، هم اکنون این تعداد به یازده مرکز رسیده و شش مرکز هم در حال دریافت مجوز هستند که تا پایان سال تعداد مراکز مشاوره ازدواج استان به ۱۷ مرکز خواهد رسید.

رحیمی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمانشاه، گفت: هم اکنون استان کرمانشاه بزرگترین خانه جوان کشور را داشته که حتی در پایتخت هم نظیر آن را نداریم.

رحیمی گریزی هم به توانمندی‌های استان کرمانشاه در حوزه ورزش قهرمانی زد و افزود: ورزشکاران استان کرمانشاه سال گذشته ۶۲ مدال برای استان به ارمغان آوردند که چیزی بین ۱۲ تا ۱۳ درصد مدال‌های قهرمانی کشور است و در واقع مدال آموران استان کرمانشاه سال گذشته ماهی بیش از پنج مدال گرفته اند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۶۹ تیم ورزشی استان کرمانشاه در لیگ‌های کشوری، گفت: اگرچه در مورد فوتبال مشکلاتی داریم، اما این مشکلات به دلیل نداشتن اسپانسر است. البته قانون هم دست ما را برای حمایت بسته، هرچند در حد توان در این زمینه هم کار می‌کنیم.

وی اشاره‌ای هم به ورود خوب خیرین در حوزه ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در استان داشت و گفت: سال گذشته خانواده مدلل ۱۵ زمین چمن مصنوعی با مبلغی حدود ۱۶ میلیارد تومان در مناطق کم برخوردار استان احداث کردند که جای قدردانی دارد.

رحیمی سپس با بیان اینکه ظرف ۴۵ روز تا دو ماه آینده پروژه‌های جدیدی در استان به بهره برداری خواهد رسید، گفت: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به دیواره صخره نوردی، کانوپلو، اسکیت، تنیس‌های خاکی، پیست دوچرخه سواری، میدان سوارکاری و ... اشاره کرد.

رحیمی در ادامه خبر‌های خوبی هم برای جامعه ورزشی استان داشت و گفت: در سفر ریاست جمهوری اعتبارات خوبی برای بخش ورزش استان درخواست کرده‌ایم که همگی مصوب شده و اگر این اعتبارات محقق شوند ورزش استان به اندازه‌ای پیشرفت خواهد کرد که آمادگی برگزاری مسابقات در سطح ملی و جهانی را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی قرار است در سفر رئیس جمهور برای ساخت سالن شش هزار نفری دهکده المپیک اختصاص پیدا کند، گفت: همچنین اعتبار خوبی برای مجموعه کوثر کرمانشاه در نظر گرفته شده که در نظر داریم پارکی برای بانوان در این مجموعه احداث کنیم.

وی سپس یک خبر خوش هم برای مردم شهرستان هرسین داشت و گفت: ظرف یک ماه تا ۴۵ روز آتی زمین چمن شهرستان آماده بهره برداری خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار