معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به تشکیل کارگروه فرهنگی اجتماعی پیرامون مباحث مربوط به آسیب‌های اجتماعی، نسبت به ریشه‌یابی کاهش سن اعتیاد به‌ویژه در حوزه جوانان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۵۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰ 30 June 2022

به گزارش تابناک قم، احمد حاجی‌زاده همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر از دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بازدید کرد و ضمن تقدیر از فعالیت‌های شبانه‌روزی در حوزه رصد تا مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: سن اعتیاد در کشور پایین آمده و این موضوع نگران‌کننده است که باید ریشه‌یابی در خصوص این مساله به‌سرعت انجام شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه فرهنگی و اجتماعی و پیگیری پنج موضوع اساسی توسط این کارگروه در حوزه اجتماعی استانداری تصریح کرد: یکی از این اصول و مباحت در این کارگروه، موضوع مهم پیشگیری است.

حاجی‌زاده ادامه داد: موضوع جوانان، خانواده و فضای مجازی نیز از دیگر موضوع هاست که  برای هر یک از این موضوع ها کارشناسی در نظر گرفته‌شده و برنامه‌ریزی مناسبی برای آن صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر صرفا به‌صورت برخوردی نیست و باید آسیب‌های اجتماعی این موضوع مورد بررسی قرار گیرد، ابراز کرد: باید این آسیب‌های اجتماعی که بستر ورود جوانان را به اعتیاد و مواد مخدر را فراهم می‌کند، شناسایی کرده و از آن پیشگیری کنیم چراکه اگر پیشگیری کردیم دیگر نیازی به مبارزه نیست .

در ادامه هادی میرزایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم نیز ضمن تقدیر از حمایت‌های مدیران استان در مبارزه با مواد مخدر، گزارشی از روند فعالیت‌ها، برنامه‌ها و اقدام ها در حوزه‌های مختلف پیشگیری، درمان و نظارت بر مراکز درمان سوءمصرف مواد مخدر و همچنین  مقابله با عرضه ارائه کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار