رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: دریافت هرگونه وجه برای ثبت‌نام در مدارس دولتی این استان به جز هزینه بیمه و کتاب درسی ممنوع است.
کد خبر: ۱۰۵۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵ 30 June 2022

به گزارش «تابناک البرز» امیر والی پور با اشاره به اینکه شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی مطابق آیین نامه اجرایی وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید به مدارس استان ارسال شده است،گفت: براین اساس به غیر از مدارس غیردولتی، شاهد و استعداد‌های درخشان که شهریه مصوب را به هنگام ثبت نام دریافت خواهند کرد، سایر مدارس حق دریافت هیچگونه وجهی حتی در قالب کمک‌های مردمی را ندارند.
وی خاطرنشان کرد: به غیر از هزینه کتاب و بیمه، دریافت هرگونه وجه توسط کارکنان مدرسه درهنگام ثبت نام غیرقانونی است و سرپرست دانش آموزان در صورت مشاهده، این موضوع را به ستاد ثبت نام فعال در نواحی و مناطق هشتگانه و اداره کل آموزش و پرورش استان گزارش کنند و یا در سامانه آموزش و پرورش شکایت خود را ثبت کنند.
وی بیان داشت: از همه دانش آموزان و اولیا‌ی استان درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، عدم پاسخگویی مسئولان و مشکلات مربوط به ثبت نام در مدارس استان، شکایات و پیشنهاد‌های خود را به اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی آموزش و پرورش و دبیرخانه ستاد استانی نظارت بر ثبت نام و ستاد نظارت بر حقوق والدین و دانش آموزان، با تلفن شماره ۳۲۵۲۵۶۵۷_۰۲۶ گزارش دهند.
والی پور به ثبت نام دانش آموزان در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۱در مدارس پرداخت و اضافه کرد: گروه‌های ویژه نظارت و بازرسی اداره کل آموزش و پرورش استان در طول مدت ثبت نام با مراجعه به مدارس و ستاد‌های ثبت نام در مناطق مختلف استان، ضمن نظارت و پایش مستمر، مراحل مختلف ثبت نام دانش آموزان در مدارس را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند و در صورت گزارش هرگونه تخلف با متخلفان احتمالی برخورد قانونی مطابق مقررات و ضوابط انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: دریافت کمک‌های مردمی و هزینه کلاس‌های فوق برنامه مدارس دولتی وهیأت امنایی صرفاً پس از آغاز سال تحصیلی انجام خواهد شد و پرداخت کمک‌های مردمی به مدارس باید با اختیار، بدون اجبار و با واریز مستقیم به حساب رسمی مدرسه انجام شود، زیرا دریافت هرگونه وجه به صورت نقدی ممنوع است.
وی با بیان اینکه انجام هرگونه مصاحبه، آزمون ورودی و تعیین شرط معدل برای ثبت نام در مدارس عادی ممنوع است، عنوان کرد: پذیرش دانش آموزان در مدارس غیر دولتی، شاهد، هیأت امنایی، استعداد‌های درخشان و مدارس استثنایی بر اساس دستورالعمل‌های ویژه خود انجام می‌شود.
رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش البرزیادآورشد: پوستر شهریه مصوب ثبت نام دانش آموزان به خصوص درمدارس غیردولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ باید در معرض دید عموم نصب شده باشد.
وی تاکید کرد: ثبت نام در مدارس استان با توجه به محل سکونت دانش آموزان و اجرای محدوده بندی جغرافیایی برای ثبت نام دانش آموزان به استناد ماده ۳۱ آئین نامه اجرایی مدارس انجام می‌شود.
استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار