درهمدان؛
براساس تفاهم نامه‌ بین استانداری همدان و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور، افراد تحت پوشش این بیمه افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۵۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳ 30 June 2022
براساس تفاهم نامه‌ بین استانداری همدان و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور، افراد تحت پوشش این بیمه افزایش می‌یابد.
 

افزایش چتر حمایتی بیمه اجتماعی کشاورزان در کشور

 

به گزارش تاباک همدان، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در ستاد راهبردی توسعه این بیمه درهمدان با بیان اینکه حدود هفت میلیون نفر در کشور زیر پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارند، گفت: حدود ۱۰ میلیون کشاورز و عشایر در کشور وجود دارند که باید تحت پوشش بیمه صندوق قرار بگیرند.

با طرح قرارگاه کرامت که به نام مبارک علی ابن موسی الرضا (ع) مزین شده در مدت یک سال یک میلیون نفر زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان قرار خواهند گرفت که ۲۵ هزار نفر در استان همدان خواهد بود

بیت الله برقراری همدان را جزو استان‌های برتر کشور در زمینه بیمه شدگان عشایر و روستایی دانست و گفت: تلاش می شود بیمه تکمیلی برای بازنشستگان این صندوق راه‌اندازی شود.

وی ضریب پوشش صندوق بیمه را در کشور تنها ۱۵ درصد بیان کرد و گفت: به دلیل پایین بودن مبلغ مستمری بگیران کم‌توجهی به صندوق در سنوات گذشته بوده است .

حدود ۳۰ میلیون نفر، یک سوم جمعیت کشور جامعه هدف این صندوق هستند و با توجه به اینکه ۱۷ سال از فعالیت این صندوق می گذرد و با معیشت و رفاه مردم سروکار دارد .

علیرضا قاسمی استاندار همدان هم در این نشست با بیان اینکه کرامت و شان افراد در نظام جمهوری اسلامی برطرف کردن فقر و محرومیت است گفت: در کنار سلامت،  بیمه روستاییان / کشاورزان و عشایر از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان نیز  با بیان اینکه در استان ۱۲۸ هزار از روستاییان ، کشاورزان و عشایر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند گفت: ۷ هزار و ۵۰۰ خانوار مستمری ماهانه دریافت می کنند

مهدی سماواتی افزود: استان همدان رتبه دوم کشوری را در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان را داراست و ۲۹ درصد رازیر پوشش بیمه قرار داده است.

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری بین استانداری و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر امضاء شد./ صدا و سیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار