وزیر علوم در البرز:
وزیر علوم، تحقیقات و فناروی گفت: در حال حاضر راهی به جز برگزاری کنکور برای جذب رشته‌های پرطرفدار وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۵۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷ 30 June 2022

به گزارش «تابناک البرز» زلفی گل گفت: در زمان حاضر انتخاب رشته بر اساس موقعیت اجتماعی و تضمین آینده شغلی  انتخاب رشته صورت می گیرد و به  همین دلیل توزیع متوازن استعدادها را  در بین رشته های مختلف نداریم.

او می گوید: برای  توزیع متوازن استعدادها  به یک عزم فرابخشی نیاز است  یعنی تمام امکانات کشور را برای  رفع معضل بیکاری در دستور کار قرار گیرد و آینده شغلی را تضمین کنیم.

زلفی گل گفت: در زمان حاضر در برگزاری کنکور راهی به جز این نیست که بخواهیم برای رشته های پرطرفدار بخواهیم دانشجو را انتخاب کنیم .

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امیدواریم در آینده در یک عزم فرا بخشی شرایطی که ایجاد  شود که تمام  وزارتخانه ها دانشجویان ما را بپذیرند و کارورزی ،مهارت ورزی و مهارت آموزی به معنای واقعی محقق شود.

او می گوید: اگر این اتفاق رخ دهد دانشجویان علاوه بر اینکه استعداد کار آفرینی دارند ،  آمادگی لازم را خواهند داشت که در ان صورت می توان انتظار داشت که داوطلبان بر اساس علاقه ذاتی و توانمندی خود رشته تحصیلی را انتخاب کنند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت :سازمان سنجش در کنکور امسال  تعداد دفترچه‌ها‌، پاسخ‌نامه و پرسش‌نامه را تغییر داد و این تغییرات سبب شد که وقت کمتری  مورد نیاز داوطلب باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار