معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر هدفمند کردن نظارت‌ها، گفت: اکنون نزدیک به یک هزار نفر در این استان با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی بر صنف‌ها نظارت می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۵۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴ 28 June 2022

 امیررضا نقش افزود:  تیم‌های ‌نظارتی استان اصفهان در چند ماه گذشته ۱۰ برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه مردم نظارت و گرانفروشی‌ها را گزارش کنند، اظهار داشت: ضعف‌های نظارتی وجود دارد که امید می‌رود با هوشمند کردن سامانه‌ها، مشکل‌ها رفع شود.

معاون استانداری اصفهان تعداد واحدهای صنفی این استان را ۲۵۰ هزار واحد بیان و اضافه کرد: نزدیک به ۱۰۰ واحد درگیر موضوع یارانه‌ها هستند.

وی با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان ادامه داد: تولیدکنندگان همان مردم هستند و باید از آنان حمایت و پشتیبانی شود.

نقش تاکید کرد: صنف‌ها و اتحادیه‌ها باید بیشتر همکاری کنند تا بتوان با وحدت، وفاق و همدلی بر مشکلات پیروز شد و از پیچ تاریخی اقتصادی کشور عبور کرد.

وی خاطرنشان کرد: تولید مواد پروتیینی در کشور به طور کامل خصوصی است و دولت باید در زمینه تسهیلات تولیدکنندگان را یاری کند و مردم نیز با بخش خصوصی همکاری  کنند.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان با قدردانی از رییس جمهور  برای  اجرای بزرگترین طرح اقتصادی کشور گفت: به اعتقاد کارشناسان اقتصادی طرح جراحی اقتصادی کشور، در بلند مدت کاهش تورم را به دنبال دارد. 

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد گندم ایران، وارداتی است، افزود: مصرف گندم کشور در سال گذشته ۱۲ میلیون تن بود که نزدیک به هفت میلیون تن آن وارداتی است.

نقش اظهار داشت: به پیشنهاد کارشناسان اقتصادی با وضعیت موجود غلات در کشور،  اگر دولت شرایط را ادامه می‌داد، شبه قحطی در کشور ایجاد می‌شد.

وی موضوع گندم را جدی دانست اما در عین حال گفت: بیش از چهاره ماه گندم مورد نیاز استان اصفهان در سیلوها موجود است و مشکلی برای ذخایر وجود ندارد اما کشوری که زمانی خودکفایی گندم را جشن گرفته است امروز به دلیل خشکسالی و کشت جایگزین، وارد کننده گندم است.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه مشکلات استان احصا شده است، یادآور شد: بیش از ۱۰۰ مشکل این استان به رییس جمهور، معاون اول و وزیر جهاد کشاورزی اطلاع داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار