رییس دادگستری اردستان گفت: آمار طلاق در یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰، ۱۵ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۰۵۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲ 28 June 2022

علیرضا شعبان‌فر افزود: آمار طلاق از ابتدای تیر ۱۴۰۰ تا تیر ۱۴۰۱ افزون بر ۸۵ فقره است در حالی که این آمار در مدت مشابه سال قبل از آن ۱۰۰ فقره بوده است.

وی اضافه کرد: بخشی از طلاق ثبت شده نیز مربوط به بادرود نطنز است که دفتر خانه طلاق ندارد و در اردستان ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه در همین مدت ورودی پرونده‌های دادگستری ۱۰ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: ورودی یکسال گذشته نزدیک به یک‌هزار پرونده و در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ ۱۱ هزار پرونده بوده است.

رییس دادگستری اردستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر اظهار داشت: بیشترین جرم انجام شده در شهرستان توهین است که با توجه به دارالعرفان بودن این خطه فرهنگی، این آمار در خور شان و منزلت مردم شریف شهرستان نیست.

وی ادامه داد: جرم‌های بعدی در اردستان سرقت و مواد مخدر است که جاده ترانزیت محل عبور مواد مخدر بوده و امسال کشفیات کاهش یافته است، از طرفی یکی از علت‌های سرقت، مصرف مواد مخدر و موضوع اقتصادی است.

شعبان‌فر گفت: سن ازدواج در اردستان پایین است و دختران زیر ۱۵ سال ازدواج می‌کنند که از پختگی و تجربه لازم برخوردار نیستند و اغلب منجر به طلاق می‌شود.

رییس دادگستری اردستان به سند تحول و چشم‌انداز قضایی اشاره و خاطر نشان کرد: این مهم ملاک عمل دادگستری‌ها، سرلوحه فعالیت‌ها و دارای نکته‌هایی از جمله مراجعه غیرمستقیم مردم به دادگستری است که کار آنها با دادرسی الکترونیک انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین دفترهای خدمات قضایی یکی دیگر از موردهایی است که مردم به راحتی کارهای خود را از آن طریق پیگیری می‌کنند.

شعبان‌فر به امور مربوط به زندانیان اشاره کرد و گفت: رسیدگی و پیگیری امور مردم در خصوص زندانیان بهتر شده و از طریق دادرسی الکترونیک انجام می‌شود، همچنین سامانه ثنا برای همه فعال شده و از مردم  می‌خواهیم که امضای الکترونیک را هم پیگیری کنند تا به ثبت برسد، چرا که‌ در زمان مراجعه به دادگستری این امضا نیاز است تا امور سریعتر انجام شود.

وی با اشاره به صدور رای‌های جایگزین افزود: برای متهمانی که خطرناک‌ نیستند و بیرون بودن آنان از زندان  خطری برای جامعه ایجاد نمی‌کند و در نظم و امنیت اخلال به وجود نمی‌آورد رای‌های جایگزین حبس صادر شده و تاکنون از این طریق کمک‌های مالی و تجهیزاتی به بیمارستان، کتابخانه عمومی و نیروی کار شهرداری صورت گرفته و از پابند الکترونیکی استفاده شده است. 

به گفته وی، دادگستری اردستان در موضوع نیروی قضایی و اداری نزدیک به ۱۷ نفر سهمیه اداری دارد که مرحله های نام‌نویسی و استخدامی آنان در حال انجام است که با ورود این افراد به مجموعه دادگستری سرعت کار افزایش می‌یابد و امور مردم سریعتر انجام خواهد شد.

رییس دادگستری اردستان درخصوص معاضدت قضایی خاطرنشان کرد: هر روزه وکیل در محل دادگستری حضور دارد و افرادی که قادر به گرفتن وکیل نیستند از این طریق راهنمایی و مشاوره می‌گیرند، اما با تاسف در زمینه صلح و سازش به ویژه در پرونده‌های مالی موفقیت چندانی حاصل نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار