حال این اقدام حرفه‌ای متاثر از جریان سیاسی ندای وحدت در شهرستان تازه تاسیس مارگون را با اقدام غیر حرفه‌ای و کاملا بی برنامه تشکیلات با سابقه موحد در شهرستان با سابقه‌تر چرام مقایسه کنید که حتی با جستجو در فضای وب هم چندان اثری از این مراسم تودیع و معارفه دیده نمی شود !
کد خبر: ۱۰۵۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵ 29 June 2022
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از اهداف اساسی ایجاد تشکیلات سیاسی ، اعمال قدرت در حوزه‌های مختلف از جمله اجرایی ، برای تامین منافع افراد عضو، به تناسب موقعیت، اهمیت افراد و یا گروه‌ها چه اجتماعی چه قومیتی و چه جایگاه، است.
در کهگیلویه و بویراحمد، که معمولا تشکیلات سیاسی منسجم و منظم با دارا بودن اساسنامه حزبی و جریانی وجود ندارد، عمده موفقیت‌ها متاثر از اقتدار قومیتی است که البته شخصیت کاریزمای افراد هم در موفقیت رهبر تشکیلات، کم تاثیر نیست.
جریان‌های حاکم در حال حاضر کهگیلویه و بویراحمد که نمود رسانه‌ای و نفوذ در ارکان اجرایی استان دارد، بیشتر دو جریان "ندای وحدت" در حوزه بویراحمد، دنا و مارگون با رهبری مهدی روشنفکر و جریان سید محمد موحد در حوزه انتخابیه ۴ شهرستان، کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده است. جریان ندای وحدت یک جریان نوپا با هسته مدیریتی به شدت قومیتی و جریان موحد هم متاثر از یک جریان منطقه‌ای، قومیتی با ایجاد فضای دو قطبی معروف به "ثلاث، بویراحمد" است.
به هر جهت این دو جریان هم اکنون رقابت شدیدی در بکارگیری نیرو‌ها خصوصا در حوزه اجرایی برای تامین منافع از پیش تعیین شده خود دارند. هر چند این دخالت‌های نمایندگان در حوزه اجرایی معمول بوده، اما در دوره اخیر کار دخالت به مراتب بیشترو غیر حرفه ای‌تر شده است!
طی یکی دو هفته گذشته دو انتصاب شهرستانی مدیریتی آموزش و پرورش در شهرستان چرام از حوزه انتخابیه نمایندگی موحد و شهرستان مارگون از حوزه انتخابیه نمایندگی مهدی روشنفکر صورت گرفت که با وجود داشتن شرایط یکسان سیاسی هم از حیث انتصاب و هم حسایت‌ها، اما در مرحله اجرا به دو شیوه کاملا متضاد، برگزار شدند.
در شهرستان چرام در حالی که حسایت‌های زیاد و عدم به نتیجه رسیدن شورای شهرستانی مشخص کننده جریان موحد برای مدیریت آموزش و پرورش، کار را سخت کرده بود، نهایتا این شورا با معرفی عابدکیش، تصمیم نهایی خود را گرفت و وی با حکم حسنعلی عزت خواه به عنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام منصوب شد.
پس از این انتصاب، وقتی قرار بر برگزاری مراسم تودیع و معارفه و همه تمهیدات اندیشیده شد تا یک تودیع و معارفه خوب و در شان مردم و فرهنگیان این شهرستان برگزار شود، اما به یکباره اعلام شد که مراسم با دستور مستقیم فرماندار کنسل و به زمان دیگری موکول شده است! و نهایتا این مراسم در یک فضای بسیار محدود و در واقع مخفیانه! برگزار شد که البته رحیم بازی مدیر سابق هم که این اقدام را توهین به خود می‌دانست در آن شرکت نکرد!
گفته می‌شود دلیل این لغو مراسم، از سوی فرماندار بود. فشار بخشی از جریان حامی موحد که در مارتن انتخاب مدیر آموزش و پرورش شهرستان شکست خورده بود، برای گرفتن امتیاز جدید، عملا فرماندار را مجبور به لغو مراسم کرد! ضمن اینکه باید گفت، صحت و سقم این ادعا مهم نیست، مهم این است که هر دلیلی با همین سطح ارزش هم که بوده باشد، در واقع حفظ آبرو و شان فرهنگیان و مردم شهرستان با بی تدبیری محض فرماندار، مورد بی توجهی قرار گرفته است.
اما در سمت دیگر همین شرایط و با همین حساسیت‌ها برای جریان حامی مهدی روشنفکر "ندای وحدت" در شهرستان مارگون ایجاد شد و حتی وقتی زمان تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید آموزش و پرورش این شهرستان مشخص و برنامه ریزی‌ها صورت گرفت عده‌ای به شدت هشدار می‌دادند که حسایت‌ها و اختلافات به میزانی است که احتمال تنش وجود دارد، اما فرماندار این شهرستان با اقتدار کامل پای برگزاری مراسم ماند و تدارک ویژه‌ای هم دیده شد.
نکته جالب، برگزاری یک مراسم بسیار باشکوه و با حفظ حرمت و شان مردم و فرهنگیان شهرستان مارگون بود که اتفاقا در این مراسم به میزان قابل توجهی، انتقادات و حواشی سیاسی (فقط بیان سخنان سیاسی) مطرح شد ضمن اینکه مدیر معزول که خود از جریان ندای وحدت بود با وجود انتقادات بسیار تند سیاسی از مهدی روشنفکر، اما نهایتا هم اعلام کرد که اجازه سوء استفاده از این سخنان بر علیه مهدی روشنفکر را نمی‌دهد!"وقتی "پوز پر" روشنفکر اول خدمه را می زند ! "
در واقع هر سخنرانی که پشت تریبون رفت با حرارت تمام همه مواضع سیاسی خود را مطرح کرد و در پایان هم همه در کنار هم میهمان یکی از افراد شدند و بدون هیچ کینه‌ای و یا تنشی، مراسمی باشکوه و قابل توجه را پایان دادند.
یکی از نکات بسیار جالب این مراسم، سخنان فرماندار مارگون بود که تشکیلات "ندای وحدت" که خود عضوی از آن محسوب می‌شود و حتی بحث کنار گذاشتنش از فرمانداری هم مطرح است را، جریانی نوپا و دارای اشتباهات زیاد عنوان کرد، اما در ادامه به مردم و هم جریانی‌های خود امید می‌داد که کم کم با تجربه می‌شویم و اقدامات بهتر می‌شود! یعنی همه به همین راحتی فضای سیاسی و شرایط متاثر از یک اقدام سیاسی جریانی را پذیرفتند و ضمن داشتن نقد‌های شدید، اما همه جوانب، خصوصا حفظ آبروی شهرستان و فرهنگیان را در اولویت قرار دادند.
حال این اقدام حرفه‌ای متاثر از جریان سیاسی ندای وحدت در شهرستان تازه تاسیس مارگون را با اقدام غیر حرفه‌ای و کاملا بی برنامه تشکیلات با سابقه موحد در شهرستان با سابقه‌تر چرام مقایسه کنید که حتی با جستجو در فضای وب هم چندان اثری از این مراسم تودیع و معارفه دیده نمی شود !
یکی از نکات بسیار ناامید کننده در شهرستان چرام این بود که عده‌ای تلاش کردند، آموزش و پرورش و مدیر کل این دستگاه را متهم این ناهماهنگی اعلام کنند در حالی که نماینده مدیر کل برای انجام تودیع و معارفه در راه چرام بود که به وی اعلام شد مراسم لغو شده است!
کاملا مشخص بود فرماندار که نماینده تشکیلات موحد در راس حوزه اجرایی شهرستان است، کاملا غیر حرفه‌ای و بدون از توجه به تبعات این تصمیم، مقصر اصلی لغو مراسم بود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
والا رامشگر ول ایکنه یه .....به اسم .......داره ول نمیکنه ای گپل ول بی معنی نه
قبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
تازه حرفی هست ایخون یه دیپلمه را پست بهش بده ،اخ سی چروم
یاسوج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
سلام و درود خداوند متعال بر سیاستمدار بی نظیر هم استانی فرهیخته گرامی جناب آقای دکتر دارا رامشگر از جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته ی تحصیلی الهیات و معارف اسلامی - علوم قرآن و حدیث معادل دکتری با ۳۱ سال سابقه کار، از کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد که سوابقی همچون مدیریت در همه ی مقاطع تحصیلی، مدیر مرکز دارالقرآن مارگون، عضویت در کمیته ها و شوراهای مختلف در سطح استانی و کشوری، مدرسی دانشگاه، رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و نخستین مدیر آموزش و پرورش شهرستان جدیدالتاسیس مارگون را در کارنامه سراسر درخشان خود دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار