همه ما در شب‌های قبل از امتحان و کنکور استرس زیادی داریم، باید بتوانیم با کنترل کردن استرس در امتحان با آرامش خاطر حاضر شویم.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵ 28 June 2022

به گزارش «تابناک البرز» دبیر انجمن تغذیه البرز گفت: شب امتحان غذا‌های نشاسته‌دار مانند نان، برنج و ماکارانی بر بهبود و ارتقای کیفیت خواب، تاثیر به سزایی دارد و همچنین برای مقابله با استرس شب آزمون، برخی از سبزیجات مانند ریحان، نعنا و کاهو به همراه سیب مفید هستند.

احدی گفت:  یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که روز کنکور اهمیت زیادی دارد غذایی است که ما شب قبل کنکور خورده‌ایم، زیرا این مواد غذایی منجر به تقویت مغز، سالم نگه داشتن بدن و بهبود عملکرد حافظه می‌شوند.

او گفت: تغذیه درست و کافی برای کنکوری ها، استفاده از ماهی، سفیده تخم مرغ، سبزی‌های تازه و آب میوه در وعده‌های غذایی، هشت ساعت خواب شبانه، پیاده‌روی الزامی است.

احدی می گوید: داوطلبان کنکور در شب قبل از آزمون باید از مصرف غذا‌های حجیم، پر روغن و پر نمک بپرهیزند، مصرف غذاهایی، چون سوسیس، کالباس، پیتزا، سیب‌زمینی سرخ کرده به علت وجود ترکیبات مضر و تاثیرگذار برتوان ذهنی توصیه نمی‌شود.

دبير انجمن تغذیه البرز گفت: استفاده حد متعارف مغز‌ها و آجیل به خصوص بادام زمینی در افزایش توان مغزی سودمند است و به همراه داشتن تنقلات شیرین نظیر انجیر خشک، خرما، برگه هلو، زرد آلو و همه میوه‌های خشک در جلسه امتحان در افزایش کارآیی مغز سودمند است.

جوشانده لیمو عمانی و گل گاو زبان‌ می‌تواند استرس کنکوری‌ها را کاهش دهد.

مصرف آجیل‌ها شب قبل از کنکور

او گفت: در آجیل مقدار زیادی مواد مقوی و معدنی به کار رفته است و به همین دلیل اکثر پزشکان تغذیه و مشاوران تحصیلی به کنکوری‌ها توصیه می‌کنند که حتما شب قبل و صبح روز کنکور آجیل را در وعده غذایی خود قرار دهند، توصیه می‌شود که تمامی داوطلبان یک مشت آجیل را با خود به جلسه آزمون ببرند.

احدی گفت: سیب از مواد مقوی و پروتئین‌های بسیاری تشکیل شده است و می‌تواند شما را در روز کنکور شاداب نگه دارد؛ داوطلبان باید صبح روز کنکور یک سیب بخورند.

او می گوید: شب قبل از کنکور ماست بخورید و این ماده لبنی را در رژیم غذایی خود قرار دهید، این ماده غذایی از پروبیوتیک‌های فراوانی که سبب تقویت مغز می‌شود، تشکیل شده است.

به گفته دبیر انجمن تغذیه البرز شکلات تلخ منیزیم زیادی دارد و سبب خون‌رسانی به مغز می‌شود، همچنین شکلات تلخ عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد و به دلیل کافئینی که دارد خواب را از سر شما می‌پراند.

راه‌های مقابله با استرس شب کنکور چیست؟

۱/ برای کاهش استرس شب کنکور، یک شب را درس نخوانید

۲/ به فعالیت دلخواه‌تان بپردازید.

۳/ پرهیز از شب‌بیداری برای کاهش استرس شب کنکور

۴/ تغذیه خوب فراموش نشود

۵/ دقیقه نودی نباشید

شب کنکور برخلاف اسمش می‌تواند بسیار آسان بگذرد، اگر به خودتان مسلط باشید. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار