علی اکبر ندرلو گفت: سیاست جهاد کشاورزی کاهش مصرف کودهای شیمیایی و جایگزینی کودهای آلی زیستی در راستای تامین امنیت غذایی است.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶ 28 June 2022
به گزارش «تابناک البرز» مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی البرز در حاشیه همایش آموزشی، ترویجی و معرفی سبد کودی در جمع خبرنگاران، گفت: وظیفه اصلی ما تامین، تدارک و توزیع بیش از ۳ میلیون تن کود در سال است.
علی اکبر ندرلو با اشاره به اینکه شرکت خدماتی حمایتی مجری طرح خودکفایی کودهای آلی زیستی است، افزود: همایش با حضور ۱۸ شرکت برتر کشور برگزار و آنها آخرین یافته ها و دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند.
وی به لزوم توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت های مذکور با بازار هدف آنها که کشاورزان، بهره برداران و کارگزاران است معرفی می شوند تا کودهای آلی زیستی جایگزین کودهای شیمیایی شوند.
ندرلو با اشاره به اینکه کودهای آلی زیستی پایه شیمیایی ندارند، تصریح کرد: در استان البرز ۳ شرکت در زمینه تولید کودهای مذکور فعال بوده و مجوز تولید دارند، این شرکت ها تحت نظر موسسه آب و خاک بوده و از استانداردهای لازم برخوردار هستند.
وی گفت: سطح زیر کشت استان البرز ۶۸ هزار هکتار و اراضی زراعی یا باغی ۲۰ هزار هکتار بوده و نسبت به دیگر استان ها پائین بوده و در رده ۲۹ قرار داریم، اما در عین حال تا کنون ۲۰۰ هزار تن از کودهای آلی زیستی در البرز مصرف شده است.
ندرلو افزود: سهم البرز از کودهای MBK با پایه ازته و فسفاته ۲۰ هزار تن است و سال گذشته ۷۰ درصد سهمیه جذب شد، تا کنون کشاورزان و بهره برداران شهرستان های نظرآباد، ساوجبلاغ و باغات طالقان از کودهای آلی زیستی استفاده کرده اند.
وی اظهار داشت: کشور واردکننده کودهای شیمایی فسفاته و پتاسه است چرا که مقدار مصرف بیشتر از تولید داخلی خواهد بود، البته سیاست جهاد کشاورزی کاهش مصرف کودهای شیمیایی و جایگزینی کودهای آلی زیستی در راستای تامین امنیت غذایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار