معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:  وبا یک بیماری اسهالی واگیردار است که توسط میکروبی به نام ویبریوکلرا ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵ 28 June 2022
به گزارش «تابناک البرز» دکتر مستوفی به مهمترین علائم بیماری وبا اشاره کرد وگفت: احساس پری و غرغر شکم و به دنبال آن اسهال آبکی شدید با دفعات اجابت مزاج مکرر، نداشتن دل درد و دل پیچه،  استفراغ بدون حالت تهوع قبلی و نداشتن تب و یا تب خفیف در کودکان از شایع ترین علایم است.

وی راه های پیشگیری از بروز بیماری های وبا را  بیان کرد و گفت: از آشامیدن آب غیر مطمئن ( چاه ، استخر ، جوی آب و دریاچه ) و آب غیر شرب ( پارک ها و...) جدا خودداری نمایید. دستان خود را مرتب با آب وصابون بشوید، از استحمام، شنا و شستشوی ظروف با آب آلوده و غیر بهداشتی بپرهیزید.

این مسئول تصریح کرد: از قرار دادن مواد غذایی نشسته یا خام در کنار مواد غذایی شسته شده یا پخته پرهیز کنید. از مصرف یخ های فاقد مشخصات بهداشتی جدا خودداری کنید. میوه و سبزیجات را قبل از قرار دادن در یخچال با آب سالم بشویید و ضدعفونی کنید.

معاون دانشگاه علوم پزشکی البرز در پایان گفت: از مصرف فاضلاب خام جهت کشاورزی و آبیاری مزارع خودداری کنید ضمن آنکه کوتاه کردن ناخن ها و تمیز نگه داشتن آنها در پیشگیری از ابتلا به بیماری های اسهالی بخصوص نزد کودکان حائز اهمیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار